Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Laura Šakaja

Uvod u kulturnu geografiju

  • Nakladnik: Leykam international
  • 10/2015.
  • 348 str., meki uvez
  • ISBN 9789533400297
  • Cijena: 22.30 eur
    Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.

Cilj je ove knjige ispitati i prikazati teorijska polazišta i tematski okvir kulturne geografije, sub-discipline koju je prostorni obrat u društvenim znanostima i kulturni obrat u geografiji pozicionirao posljednjih decenija u sferi interesa niza društvenih znanosti.

U Uvodu se kulturna geografija poima kao geografska subdisciplina koja proučava kulturni krajolik, bavi se vezama krajolika, mjesta i prostora s ljudskim zajednicama, njihovom baštinom i identitetom, analizira simboličke načine proizvodnje i reprodukcije tih odnosa.

Kulturnu geografiju zanimaju prostorna očitovanja kulture na materijalnoj, bihevioralno-funkcionalnoj, afektivno-perceptivnoj i simboličkoj razini. Drugim riječima, ona proučava prostornu distribuciju i obilježja materijalne kulture, bavi se kulturno određenim prostornim ponašanjem i prostornom percepcijom, istražuje kognitivno-afektivne odnose prema mjestu te simbolizam krajolika.

Iako se knjiga bavi i drugim geografskim pojmovima - osobito pojmom mjesta - u njezinu je žarištu krajolik. Pritom je u njegovu promišljanju korištena metafora teksta - u skladu s koncepcijama nove kulturne geografije. Krajolik se poima kao tekst koji se stvara, kontinuirano dopisuje, preispisuje i interpretira na različite načine. Unutar takva razumijevanja krajolik je istodobno materijalan i simboličan proizvod ljudskih predodžbi i praksi. Knjiga propituje načine na koje se subjektivna značenja (re)produciraju u objektivnim materijalnim prostornim kontekstima.

"Uvod u kulturnu geografiju" podijeljen je u tri dijela. U prvome se dijelu razmatraju ideje i koncepcije koje su po svojoj naravi kulturnogeografske, iako su oblikovane zadugo do institucionalizacije geografske discipline. Cilj je prvoga dijela knjige - istražiti elemente kulturnogeografskoga mišljenja u geografiji prije nastanka kulturne geografije kao subdiscipline.

Drugi se dio bavi razvojem kulturne geografije kao znanstvene subdiscipline te njezinim pojmovima i pravcima. Određuje se utjecaj općih geografskih i inih teorijskih paradigmi na njezin razvoj.

Treći se pak dio fokusira na pojedinačne teme i prikazuje konkretne istraživačke implementacije kulturnogeografskih koncepcija. Osobita se pažnja posvećuje jeziku i religiji kao osnovi kulturnog identiteta. Te teme razmatraju se u kontekstu teorijske rasprave o kulturnoj difuziji, dijasporama i dvojnim identitetima, kreolizaciji i hibridnosti kultura, migrantskim zajednicama.

Geografija se povezuje i s književnošću te se propituje konstrukcija mjesta u književnim djelima s jedne strane, kao i uloga književnih reprezentacija mjesta u (re)produkciji realnih teritorijalnih identiteta s druge. Raspravlja se o mentalnim kartama i imaginativnim geografijama, o pitanju "društvene konstrukcije prostora" i ulozi karte i kartografije u toj konstrukciji.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –