Prikazanje opsjednutih

• Nakladnik: SysPrint
  • Prijevod: Tanja Tarbuk
  • 06/2006.
  • 232 str., meki uvez s klapnama
  • ISBN 9532320369
  • Cijena: 17.12 eur
"Nalik psima s plaža koji kaskaju uz more progoneći neki imaginarni miris, okupljali su se na alentejanskim imanjima i pod prašnjavim reflektorima lajali o socijalizmu seljacima. Vozikali su se po cijeloj zemlji u blatnjavim autobusima i prijetili vlasnicima trgovina, gledajući ukriž kroz nišane mitraljeza. Rušili su kuće udarcima kundaka i mahali nalozima o pljenidbi pred zapanjenim licima. Mi smo pak nedjeljom posjećivali stričeve koji su preživjeli obiteljski brodolom i zbog ekonomske sabotaže bili zatvoreni u vojnoj utvrdi u Caxiasu, gledajući kako se vode Teja dižu i spuštaju po zidinama između rešetki ćelija i pazuha padobranaca. Samo je baka, već oboljela od raka, plovila nasumce u invalidskom naslonjaču, s radiom na baterije naslonjenim na mlohave resice ušiju, gledajući demokrate, smiješeći im se i ne razumijevajući ništa dok su se oni naguravali i vrzmali po hodniku, čisteći ostatke srebrnine drškom revolvera i ponavljajući čudne govore sa zvučnika što su ih prodavali slijepci."

Roman "Prikazanje opsjednutih", za koji je autor Antonio Lobo Antunes dobio glavnu nagradu za roman i novelu Portugalskog društva pisaca, primjer je majstorske kompozicije teksta, iznimne melodioznosti i ritmičnosti rečenice te smisla za humor. Glavna linija prati propadanje portugalske obitelji zemljoposjednika nakon smrti glave obitelji. Sve se odvija u jednom od onih sela gdje se ubijaju bikovi i zabave završavaju ubojstvom. No ekonomska propast jedne obitelji samo je polazna točka za prikazivanje dubljih i zamršenijih međuljudskih odnosa nakon travanjske revolucije u Portugalu, u postrevolucionarnom periodu punom izopačenosti i nepovjerenja.

Antonio Lobo Antunes rodio se 1942. godine u Lisabonu. Završivši medicinu specijalizirao je psihijatriju. Živio je i radio kao liječnik u Engleskoj, Njemačkoj i Belgiji. Nakon objavljivanja prvog romana 1979. godine, "Memoria de Elefante" ( "Slonovsko pamćenje"), posvećuje se samo književnosti. Godine 2003. dobio je nagradu Uniao Latina za cjelokupno djelo. Preveden je u dvadesetak zemalja i predlagan za Nobelovu nagradu. Do danas je napisao preko petnaest romana, za koje je višestruko nagrađivan.

António Lobo Antunes rodio se 1942. godine u Lisabonu. Završivši medicinu, specijalizirao je psihijatriju. Živio je i radio kao liječnik u Engleskoj, Njemačkoj i Belgiji. Nakon objavljivanja prvog romana 1979. godine, "Memória de Elefante" (Slonovsko pamćenje), posvećuje se samo književnosti.

Godine 2003. dobio je nagradu União Latina za cjelokupno djelo, a 2007. nagradu Camões, najvažniju nagradu za književnost na portugalskom jeziku. Preveden je u dvadesetak zemalja i predlagan za Nobelovu nagradu. Do danas je napisao preko petnaest romana, za koje je višestruko nagrađivan.