Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Darija Žilić ×

Esej • 29.10.2013.

Crvena linija

I onda, davno, kad je rat još trajao, kad su nestala ta prava, postojao je strah. Da se jednostavno dođe do Institucije i da ih se zatraži, jer to je nešto posve normalno. No što ako se pojedinac, u jednom trenutku, boji Institucija, zbog raznih razloga? Što ako pojedinac ili pojedinka, a lakše mi je pisati o tome u trećem licu, ima neke svoje strahove, blokade? Da se jednostavno smrzne pred Institucijom....
Razgovor • 21.10.2013.

Alen Kristić : Mirotvorstvo pruža veću avanturu od rata

Fenomen nestanka dobitnica Nobelove nagrade za mir iz kolektivnog pamćenja predstavlja tek ulomak daleko obuhvatnijeg procesa nasilnog brisanja dogodovština i podviga žena iz kolektivnog pamćenja. U velikoj muškoj povijesti, kanoniziranoj u svim sferama društva, jedva da ima mjesta za potisnutu žensku povijest, koja u sebi krije "opasno sjećanje“ o ženstvenim temeljima ne samo religije, nego i...
Tema • 08.01.2012.

Kultura

Koliko je samo entuzijasta tako ostalo na vjetrometini? Zanesenjaci koji su godinama pisali tekstove besplatno ili za sitne novce uređivali časopise ili pak organizirali koncerte alternativne glazbe. Za to vrijeme pravi igrači su živjeli udobno na sinekurama u kulturi. I tako to biva. Ovi potonji su ostajali na vjetrometini, bez stalnih poslova i radeći često bez ugovora, pomalo donkihotski smiješni u vremenu...
Kritika • 20.04.2011.

Branislav Oblučar : Pucketanja

Posebnost Oblučareva pisma ogleda se u povezivanju svakodnevnog i književnog. Naime, poticaj za pisanje mikroeseja je vezan uz neki prizor iz svakodnevnog života, koji postaje "okidač" za refleksiju. Važno je kako se u tim refleksijama autor referira i na druge tekstove, pa se upravo  u tom prostoru intertekstualnog ogleda promišljanje autopoetike, književnosti općenito. U izboru između visokoparnosti...
Razgovor • 06.10.2010.

Olja Savičević Ivančević : Književnost ne treba neki viši smisao od sebe same

Vjerujem samo u osobne identitete. Taj stav se jasno očituje i u 'Adio kauboju', a i inače prakticiram 'igru' travestije kroz osobni identitet neprekidno podložan mijenjanju, razobličavanju i pronalaženju, u poeziji primjerice. Tzv. kolektivni identiteti danas su stvar mode i daju se svlačiti i oblačiti prema prigodi, skoro kao odjeća. A i to kako nas drugi vide ovisi o njihovom osobnom identitetu ili o...