Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 09.02.2017.

Mihaela Gašpar : O čajnicima i ženama

Literarni amalgam u kojem svakodnevica postaje začudna, i obratno, u kojem začudan svijet postaje prepoznatljiv i svakodnevan... Ovdje na djelu imamo jako finu književnost. Sasvim ozbiljnu književnost. I to po svim linijama. 'O čajnicima i ženama' funkcionira u detalju, u cjelini; kao poezija, kao roman; kao roman o ženama, kao žensko pismo.
Kritika • 01.02.2017.

Ivo Žanić : Jezična republika

Kao što demontira Marinkovićevu i Radakovićevu demonizaciju novoštokavskog standarda, tako Žanić primiruje nacionalističku fetišizaciju standarda, odnosno regionalističku petrifikaciju dijalekata. 'Jezična republika' slavi demokratičnost i hibridnost jezika.
Kritika • 23.01.2017.

Srećko Horvat : Radikalnost ljubavi

Revoluciji, ubijenoj asketizmom, treba ljubav. Ali i više, ljubavi, kakva jest u svojoj trećoj 'civilizaciji', ispražnjenoj od sadržaja i pretvorenoj u robnu razmjenu preko društvenih mreža, treba revolucija. Srećko Horvat, u svojoj knjizi 'Radikalnost ljubavi' kaže, citirajući Rimbauda, ljubav treba ponovo izmisliti. Danas više no ikad.
Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.
Kritika • 02.01.2017.

Tomislav Šakić: Modernizam u hrvatskom filmu

'Modernizam u hrvatskom igranom filmu' originalan je rad: tematski i metodološki jedinstven u hrvatskoj filmskoj historiografiji. Tomislav Šakić polazi od općeg razumijevanja odnosa klasičnog i modernističkog stila (u igranom filmu) i definira korpus hrvatskog modernističkog filma.
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Kritika • 17.11.2016.

Makis Tsitas : Bog mi je svjedok

Dok novi Evropljani u Evropu donose već zaboravljene velike obitelji, posljednji Evropljanin se ne uspijeva niti oženiti. Ekonomski kontekst Tsitasova romana je jasan. Hrisovalantis je žrtva neoliberalnog projekta, grčke zaduženosti, i dužničkog ropstva građana.
Kritika • 26.10.2016.

David Grossman : Do kraja zemlje

Sve da laude podijelimo s dva, sa četiri – s osam! – sve da u „Do kraja zemlje“ nema ništa od značajne i dobre književnosti – ni ideje, niti ijedne pripovjedne linije, poglavlja, ili rečenice – Grossmanov post scriptum bi je učinio takvom, „velikom“.