Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 10.04.2017.

Sanja Kovačević : Kvalitetne TV serije

U načelu, televizija je komercijalno-populistički, srednjestrujaški, producentsko-scenaristički medij. Film je elitističko-nekonvencionalni medij, redateljskih vizija koje istražuju nove umjetničke prostore medija. No nedvojbeno, razlika između onog najboljeg od televizijskih serija, i onog najboljeg od svjetskog filma, posljednjih se godina smanjuje.
Kritika • 03.04.2017.

Anonimna : Jedna žena u Berlinu: ratni dnevnici

Desetljećima su u Njemačkoj masovna silovanja bila tabu. Trebalo je vremena da se taj kompleks ponovo otvori, i to prvenstveno kao pitanje ratnih zločina, ne kao revizionistički pokušaj izjednačavanja krivnje, niti kao pitanje 'časti njemačkih žena'.
Kritika • 24.03.2017.

Semezdin Mehmedinović : Me'med, crvena bandana i pahuljica

Velika je to priča. 'Me'med, crvena bandana i pahuljica' knjiga je o bolesti, o imigraciji, o identitetima, o obitelji, ali prije svega knjiga o braku, o partnerstvu, o starosti, o ljubavi 'dva udara': srčanog i moždanog. Mehmedinović tu priču ispisuje u fragmentarnoj, dnevničkoj formi, spontanoj i rastresitoj, ali istodobno složenoj i duboko personaliziranoj.
Kritika • 19.03.2017.

Andrej Kurkov : Vrtlar iz Očakova

Kurkov nonšalatnom lakoćom fabulira o putovanju kroz vrijeme, borbi sa sovjetskim kriminalom... i upravo bezobrazno čitatelja nutka dijamantima, seksom sa sovjetskim piljaricama, alkoholom iz sovjetskih kombinata, te akcijskim uzbuđenjima u okviru borbe protiv sovjetskih asocijalnih elemenata… Ali nema u toj lakoći fabuliranja i podilaženja čitatelju spisateljske bezočnosti.
Kritika • 06.03.2017.

David Graeber : Prema antropološkoj teoriji vrijednosti

Slika ljudske prirode i ljudske motivacije kao da se neprestano i svakodnevno potvrđuje u našem tržišnom društvu. Prema njoj, mi smo jedinstvene jedinke koje imaju neograničene želje, uvijek u barem prešutnoj kompeticiji. Tržišnoj ekonomiji Graeber suprostavlja ekonomiju darivanja.
Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.
Kritika • 22.12.2016.

Emma Cline : Djevojke

Šezdesete su imale svoju mračnu stranu, koja se očitovala u nekritičkom prihvaćanju misticizma i okultnog. Stvari su često odlazile predaleko. Hipi ideali začudno lako su se miješali s bijelom i crnom magijom. S okultnim i mističnim idejama, zapravo obrascima antimodernosti i iracionalnosti. Uopće, i ideje i ljudi znali su završiti u neobičnim kolopletima.