Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 06.03.2017.

David Graeber : Prema antropološkoj teoriji vrijednosti

Slika ljudske prirode i ljudske motivacije kao da se neprestano i svakodnevno potvrđuje u našem tržišnom društvu. Prema njoj, mi smo jedinstvene jedinke koje imaju neograničene želje, uvijek u barem prešutnoj kompeticiji. Tržišnoj ekonomiji Graeber suprostavlja ekonomiju darivanja.
Kritika • 26.02.2017.

Drago Roksandić, Vlatka Filipčić Maligec : Kultura hrvatskog antifašizma

Povodom pedesete godišnjice Kongresa u Hrvatskom povijesnom muzeju, pokrovitelj izložbe predsjednik Franjo Tuđman u predgovoru kataloga napisao je da je Topusko 'usred zaraćene i zamračene Europe' bilo 'krik na jeziku koji Hrvatska najbolje govori'.
Kritika • 09.02.2017.

Mihaela Gašpar : O čajnicima i ženama

Literarni amalgam u kojem svakodnevica postaje začudna, i obratno, u kojem začudan svijet postaje prepoznatljiv i svakodnevan... Ovdje na djelu imamo jako finu književnost. Sasvim ozbiljnu književnost. I to po svim linijama. 'O čajnicima i ženama' funkcionira u detalju, u cjelini; kao poezija, kao roman; kao roman o ženama, kao žensko pismo.
Kritika • 01.02.2017.

Ivo Žanić : Jezična republika

Kao što demontira Marinkovićevu i Radakovićevu demonizaciju novoštokavskog standarda, tako Žanić primiruje nacionalističku fetišizaciju standarda, odnosno regionalističku petrifikaciju dijalekata. 'Jezična republika' slavi demokratičnost i hibridnost jezika.
Kritika • 23.01.2017.

Srećko Horvat : Radikalnost ljubavi

Revoluciji, ubijenoj asketizmom, treba ljubav. Ali i više, ljubavi, kakva jest u svojoj trećoj 'civilizaciji', ispražnjenoj od sadržaja i pretvorenoj u robnu razmjenu preko društvenih mreža, treba revolucija. Srećko Horvat, u svojoj knjizi 'Radikalnost ljubavi' kaže, citirajući Rimbauda, ljubav treba ponovo izmisliti. Danas više no ikad.
Kritika • 04.12.2016.

Wolfgang Bauer : Preko mora: Sirijci bježe u Europu, reportaža

Bauer dramu izbjeglica opisuje iz prve ruke. Pronalazi lice iza medijske bezličnosti ispisujući dragocjen tekst: reportažu iz utrobe egzodusa.
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Kritika • 17.11.2016.

Makis Tsitas : Bog mi je svjedok

Dok novi Evropljani u Evropu donose već zaboravljene velike obitelji, posljednji Evropljanin se ne uspijeva niti oženiti. Ekonomski kontekst Tsitasova romana je jasan. Hrisovalantis je žrtva neoliberalnog projekta, grčke zaduženosti, i dužničkog ropstva građana.