Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 24.02.2016.

Eva Illouz : Hladna Intimnost / Hard-core romansa

Seks nije samo seks.Nije isto spavate li sa ženom u krevetu, s ljubavnicom u hotelskoj sobi, ili s ljubavnikom na plaži. I nije isto prakticirate li pritom seks sa zaštitom, oralni ili analni seks, odnosno heteroseks ili homoseks. U svakom od ovih slučajeva seks je flagrantniji politički čin od odlaska na biralište ili gledanja središnjeg dnevnika nacionalne televizije.
Kritika • 10.02.2016.

Željko Krušelj : Igraonica za odrasle: Polet 1976.-1990.

Kao subverzivni underground fanzin sufinanciran od državnih struktura, i pod strogom režimskom kontrolom, Polet je bio kuriozitet u svjetskim razmjerima. Istočno-evropski paradoks: dah slobode umirućeg rigidnog režima. Novina čiji je konceptualni i vizualni eklekticizam potvrđen tri i pol desetljeća kasnije uvrštavanjem ranog razdoblja Poleta u postav MoMe, Muzeja moderne umjetnosti u New Yorku.
Kritika • 05.02.2016.

Zoran Ferić : Na osami blizu mora

Svojim BMW-om kao simbolom odnosa moći, svojom kontrolom seksualne razmjene, Njemica napadno dovodi u pitanje poziciju galebara kao onih 'koji jebu', njihovu patrijarhalnu dominantnost. Lokalni muškarci takav otklon od uspostavljene norme ne mogu dozvoliti; kao što ne mogu niti dozvoliti postojanje galebara koji ne jebe, tog nevoljkog jebača koji ugrožava koncept potentne i patrijarhalne muškosti.
Kritika • 25.01.2016.

Dezso Kosztolanyi : Anna Edes

Iako kreće od specifičnog povijesnog konteksta Kosztolanyi taj kontekst esencijalizira na društvene i ljudske odnose koji se nalaze u njegovoj srži – a koji su u svojim temeljnim odrednicama jednako aktualni i danas. Filmskim rječnikom, posrijedi je rez dostojan Kubrickova montažnog prijelaza s kosti na svemirski brod; samo u obrnutom smjeru.
Kritika • 12.01.2016.

Jonathan Franzen : Čistoća

U osnovi roman prati tri obitelji u dvije generacije. Dvije američke obitelji, jednu nasljednika carstva mesne industrije, drugu srednjestalešku američko-njemačku obitelj, te jednu istočno-njemačku obitelj. No naglasak je na djeci i njihovim traumatskim odnosima s roditeljima. To tematiziranje disfunkcionalnih obiteljskih odnosa donosi nekoliko uspjelih portreta, mnoštvo zanimljivih situacija, i pregršt...
Kritika • 19.11.2015.

Milan Kundera : Praznik beznačajnosti

'Praznik beznačajnosti' započinje, i može se reći završava, fiksacijom francusko-češkog klasika na novi trend pokazivanja pupka. Ako nam to govori da je Kundera 'ishlapio', da su ga preuzele dementne gerijatrijske opsesije erotske naravi, onda bi smo mogli reći – odlično!, gdje ćeš bolje!, klasik 'hlapi' na jedan literarno vrlo zahvalan način.
Kritika • 09.11.2015.

Razvan Radulescu : Teodozije Mali

Na filmu imamo ogoljeli realizam, u romanu imamo bajku izmještenu iz realnog prostora i vremena. Film je poput Ahila uronjen u socijalni kontekst, roman je fantazija i parabola političkog života tranzicijske države. Na filmu se povremeno pojavljivao mračni i gotovo nenamjerni humor, u romanu humor je vedar i sveprisutan. Na filmu sve je bila redukcija, u romanu hiperbola.