Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 25.01.2016.

Dezso Kosztolanyi : Anna Edes

Iako kreće od specifičnog povijesnog konteksta Kosztolanyi taj kontekst esencijalizira na društvene i ljudske odnose koji se nalaze u njegovoj srži – a koji su u svojim temeljnim odrednicama jednako aktualni i danas. Filmskim rječnikom, posrijedi je rez dostojan Kubrickova montažnog prijelaza s kosti na svemirski brod; samo u obrnutom smjeru.
Kritika • 12.01.2016.

Jonathan Franzen : Čistoća

U osnovi roman prati tri obitelji u dvije generacije. Dvije američke obitelji, jednu nasljednika carstva mesne industrije, drugu srednjestalešku američko-njemačku obitelj, te jednu istočno-njemačku obitelj. No naglasak je na djeci i njihovim traumatskim odnosima s roditeljima. To tematiziranje disfunkcionalnih obiteljskih odnosa donosi nekoliko uspjelih portreta, mnoštvo zanimljivih situacija, i pregršt...
Kritika • 01.01.2016.

Naomi Klein : Ovo mijenja sve

Naomi Klein nudi jednostavan financijski plan spašavanja svijeta. Godine 2011. Odjel za ekonomska i socijalna pitanja Ujedinjenih naroda izračunao je koliko bi koštala 'pobjeda nad siromaštvom, povećanje proizvodnje hrane kojim bi se izbrisala glad, bez uništavanja zemlje i vodenih resursa, i pritom izbjeglo katastrofalne klimatske promjene'. Cijena je iznosila 1,9 bilijuna dolara godišnje.
Kritika • 21.12.2015.

Marija Todorova : Imaginarni Balkan

Povjesničarka Todorova pozvala je na demitologizaciju i re-historizaciju Balkana. Njena knjiga polazi od toga da interpretacijski pristupi fenomenima na Balkanu "često počivaju na diskursu ili stabilnom sustavu stereotipa koji Balkan vežu u kognitivnu luđačku košulju".
Kritika • 11.12.2015.

Jacques Ranciere : Bela Tarr, vrijeme od poslije

Belu Tarra u 'Torinskom konju' ne zanima sudbina Nietzschea nego konja. Njegov film ne prati sudbinu Brkova, već sudbinu konja, sudbinu kočijaša i sudbinu njegove kćeri. Ranciere skreće pažnju na važnost lokacija u Tarrovim filmovima. Mjesto snimanja predstavlja prvi lik u filmu. Zbiljska tijela stavljaju se u suodnos s 'moći određenih mjesta'.
Kritika • 19.10.2015.

David Sterritt : J.L. Godard - Vidjeti nevidljivo

Snimajući filmove, i kasnije televizijske serije, Godard pokušava 'ograničiti ideološku moć filma dovodeći u pitanje društveno znanje koje film navodno reprezentira.' Godard je filmofilm, zaljubljenik u Hollywood, u žanrovski film, u populistički film, koji to oružje neprijatelja okreće protiv njega samog.
Kritika • 01.10.2015.

Tadeusz Borowski : Kod nas u Auschwitzu

Željan života, željan ljubavi, Borowski svoje ratno i logoraško iskustvo literarno uokviruje s dvije (tragične) romanse. I dok su u mnogim drugim svjedočanstvima logori bili 'točka nesreće' koja dokida ljubav i seksualnost kod Borowskog seksualnost i ljubav preživljavaju i u najtežim okolnostima; život uopće.