Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 19.10.2015.

David Sterritt : J.L. Godard - Vidjeti nevidljivo

Snimajući filmove, i kasnije televizijske serije, Godard pokušava 'ograničiti ideološku moć filma dovodeći u pitanje društveno znanje koje film navodno reprezentira.' Godard je filmofilm, zaljubljenik u Hollywood, u žanrovski film, u populistički film, koji to oružje neprijatelja okreće protiv njega samog.
Kritika • 09.10.2015.

Amos Oz i Fania Oz-Salzberger : Židovi i riječi

Romanopisac Oz i povjesničarka Oz-Salzerberg u 'Židovima i riječima' ne tematiziraju status knjige kod kršćana i muslimana, niti što se toga tiče knjigu kao simbol međuvjerske ili među civilizacijske netrpeljivosti. Njihovo polazište jest utjecaj knjige na kulturu Židova.
Kritika • 01.10.2015.

Tadeusz Borowski : Kod nas u Auschwitzu

Željan života, željan ljubavi, Borowski svoje ratno i logoraško iskustvo literarno uokviruje s dvije (tragične) romanse. I dok su u mnogim drugim svjedočanstvima logori bili 'točka nesreće' koja dokida ljubav i seksualnost kod Borowskog seksualnost i ljubav preživljavaju i u najtežim okolnostima; život uopće.
Kritika • 21.09.2015.

Donald Ray Pollock : U vječnoj borbi sa sotonom

Svojom pojavom Pollock reproducira ideal 'divljeg', 'samoniklog' književnika. Umjesto u knjižnicama on se inspiracijama napajao na skrovitom gorskom izvoru. Umjesto na sveučilištima on je književnost živio među neukim, nasilnim i pokvarenim pukom.
Kritika • 08.09.2015.

David Lagercrantz : Što nas ne ubije

Velika je nepravda da Larssonov četvrti nastavak još uvijek nije objavljen. Logika kapitala važnija je od literature. No pitanje je što bi smo s Larssonovom četvorkom dobili. Ne samo zato jer rukopis nije završen, već i stoga što je Larsson bio u očitom padu.
Preporuka • 08.07.2015.

Preporuke za razbijanje ljetne lakomislenosti

Dragan Jurak odvojio je djelić svog godišnjeg odmora i za vas odabrao naslove koji su obilježili njegovu godinu. Od emotivno 'ohlađenog' Tita, prikaza Pariza 20-tih iz pera najpoznatijeg noćnog taksiste i svjedočanstva preživjelog iz Treblinke do rock publicistike Davida Byrnea... sve je tu u svrhu razbijanje vaše potencijalne ljetne lakomislenosti.
Kritika • 21.06.2015.

Andrzej Wajda : Film i ostatak svijeta: Autobiografija

Wajda nije Gombrowicz. Njegova nakana nije 'pobijediti poljskost' u sebi, potući se protiv 'slatkog nam poljaštva'. Dapače, od kada je kao dječak položio zakletu Armiji Krajowi pa do godina kada se kao slavni redatelj pridružio Solidarnosti, Wajda je 'disao' zajedno s Poljskom.