Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 09.05.2016.

Alain Badiou : Metafizika stvarne sreće

Bauk potrage za srećom kruži kapitalističkim imperijem. Priručnici za samopomoć šire se medijskim prostorom poput kudzu loze. Multimedijski psiholozi trže konzumerske recepte za sreću kroz televizijske emisije i knjiška 'self help' izdanja. A Alain Badiou na bauk potrage za srećom odgovara starim baukom komunizma.
Kritika • 01.05.2016.

Christian Kracht : Imperij

Premda naizgled nalik na Kehlmannovo 'Mjerenje svijeta' Krachtov 'Imperij' bliži je, ako ćemo se zadržati unutar njemačkog govornog područja, Bernhardtu nego li Kehlmannu. Bliži je po pompeznom stilu, bliži je po čudačkom, tobože nehotimičnom humoru. I bliži je prije svega po povijesnom diskursu.
Kritika • 19.04.2016.

John Williams : Stoner

'Stoner' je roman koji nas uvjerava u romantični ideal umjetnosti koja će, zaboravljena na smetlištu, zagubljena u podrumskim arhivama, prije ili kasnije propupati, bez kiše, bez svjetla, bez skrbi i pažnje – samo snagom svoje izuzetnosti, koja ne dopušta da bude zaboravljena, zametnuta, nepropupala.
Kritika • 13.04.2016.

Paul Mason : Postkapitalizam

Prema Masonu, danas je cijelo društvo tvornica. Globalna informatička mreža golemi je inkubator stotina milijuna ljudi kojima je sva ljudska inteligencija nadohvat ruke. To više nije samo radnička klasa, omeđena tvornicom i mjestom rođenja, već 'umreženo čovječanstvo.'
Kritika • 04.04.2016.

Michel Houellebecq : Pokoravanje

Muslimani, ili socijalisti, mogli bi krivo shvatiti 'Pokoravanje'. Mogli bi roman tumačiti kao Houellebecqovo plašenje 'muslimanskom opasnošću' i kolaboracionističkim kapitulanstvom socijalista. No prije svih 'Pokoravanje' bi krivo mogle shvatiti žene. Naravno, ako izvanrednu satiru staroga jarca zamijene za seksističke maštarije, staroga jarca.
Kritika • 03.03.2016.

Jim Crace : Žetva

Kritika • 10.02.2016.

Željko Krušelj : Igraonica za odrasle: Polet 1976.-1990.

Kao subverzivni underground fanzin sufinanciran od državnih struktura, i pod strogom režimskom kontrolom, Polet je bio kuriozitet u svjetskim razmjerima. Istočno-evropski paradoks: dah slobode umirućeg rigidnog režima. Novina čiji je konceptualni i vizualni eklekticizam potvrđen tri i pol desetljeća kasnije uvrštavanjem ranog razdoblja Poleta u postav MoMe, Muzeja moderne umjetnosti u New Yorku.
Kritika • 25.01.2016.

Dezso Kosztolanyi : Anna Edes

Iako kreće od specifičnog povijesnog konteksta Kosztolanyi taj kontekst esencijalizira na društvene i ljudske odnose koji se nalaze u njegovoj srži – a koji su u svojim temeljnim odrednicama jednako aktualni i danas. Filmskim rječnikom, posrijedi je rez dostojan Kubrickova montažnog prijelaza s kosti na svemirski brod; samo u obrnutom smjeru.