Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 10.06.2015.

Philipp Blom : Vrtoglave godine: Europa, 1900.-1914.

U 'Vrtoglavim godinama' Philipp Blom razmatra niz događaja i dominantnih tendencija, od modernizma i znanosti, imperijalizma i kolonijalizma, militarizma i utrke u naoružanju, utopizma i revolucije, feminizma i muškosti, avangardne umjetnosti i popularne umjetnosti, pa uže...
Kritika • 03.06.2015.

Anton Balaž : Logor posrnulih žena

Slovački pisac koristi prostitutke kao suprotnost libidalno suspregnutog komunističkog režima, izvan i unutar logora, kao žovijalne, biofilne djevojke, kojima je sudbina, eto, namijenila da preživljavaju naplaćujući muškarcima, premda je njima samima najdraže kada im daju iz ljubavi.
Kritika • 19.05.2015.

Boris Pavelić : Smijeh slobode: Uvod u Feral Tribune

Funkcionirajući kao Fort Apache slobodnog novinarstva, Feral je najčešće funkcionirao po sistemu "sami protiv svih“. Koliko je takva pozicija romantična, toliko je i traumatska.
Kritika • 11.05.2015.

Karl Kraus : Posljednji dani čovječanstva

Najnevjerojatnija djela o kojima se ovdje izvještava doista dogodila… najvjerojatniji razgovori koji se ovdje vode bili su doslovce izgovoreni; najzvučnije su izmišljotine citati.
Kritika • 30.04.2015.

Terry Eagleton : Kultura i smrt Boga

Na pitanje može li kultura postati sveti diskurs postreligijskog doba i povezati ljude i inteligenciju u jedinstvenu duhovnu zajednicu, može li u srcu kapitalizma kultura stupiti na mjesto religije... Eagleton jednostavno odgovara – ne.
Kritika • 13.03.2015.

Wilhelm Reich : Masovna psihologija fašizma

Reich pokušava otvoriti pitanje zašto su veliki dijelovi njemačkog društva (dio proletera, žena) glasali protiv svojih interesa i priklonili se nacistima. Hitler je kapitalistima obećao zabranu štrajka, a dio radnika je ipak glasao za njega...
Kritika • 16.02.2015.

Timur Vermes : Opet on

Vermesov koncept je ovakav. U proljeće 1945., točnije 30. travnja, Hitler ulazi u vremenski tunel koji ga izbacuje u Berlin u ljeto 2011. Koncept je jednostavan, premda povremeno i toliko težak da se pod njim urušava sam roman.