Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Helena Sablić Tomić ×

Kritika • 09.12.2007.

Andrea Pisac : Dok nas smrt ne rastavi ili te prije toga ne ubijem

Kroz ovih se dvanaest priča predstavljaju junakinje koje su se odlučile biti različite od „malodušnih, odustalih od svega i depresivnih zbog posla" muškaraca. One žele proniknuti u zakutke intime, ali i intime Drugoga i njihova odnosa, pa u tu svrhu same prikupljaju djeliće osobnoga i Njegovog biološkog vremena, pojedinačnih i zajedničkih događajnih i prostornih slika u jednu cijelinu nastojeći tako...
Kritika • 13.11.2007.

Aleksandra Kardum : Spavaš li?

Jedina istina ovoga romana implicitna je sumnja okupljena oko riječi kojima se nastoji prikazati emociju kojom se može iskazati ono neiskazivo. Prepletanjem tri sudbine (liječnika, mlade Bosanke i starijeg mirovnjaka) prikazuju se njihove osobne borbe s demonima rata. Malo se nategnutom stoga čini ona liječnikova „uljuljana u stvarnost“, ali to ne umanjuje čistu emotivnost kojom je natopljena naracija...
Kritika • 01.11.2007.

Vlatko Ivandić : Atelje pod morem

Ova trosložna romaneskna cjelina (Jedan razgovor za uvod; 38 poglavlja o radu u kamenu; Jedno buđenje za kraj) senzbilnoga naslova, otvara niz zanimljivih pitanja o trenutcima i načinima umjetničkog stvaranja, o dilemana kroz koje prolaze umjetnici tijekom rada, o nedostaku žudnje za umjetničkim djelom, o svjetovima u kojima se ne čuju zvukovi, o pogledima kojim se govori, o metamorfozama tijela, njegovim...
Kritika • 27.10.2007.

Irena Vrkljan : Dnevnik zaboravljene mladosti

Riječ je o intimnom sloju zapisa u kojemu autorica identificira sebe unutar vlastite osjetljivosti. Prostor kojim se kreće (Zagreb, Korčula, Rovinj), osobe s kojima komunicira (Stančić, Viculin, Krleža, Bela, Ristić, Šoljan, Kaštelan...), glazba koju sluša (Aznavour) samo su dio ove izuzetne biografije njezinih čuvstava koje je uporno zadržavala ispod površine svojih proza pišući u njima uvijek o...
Kritika • 26.10.2007.

Dragutin Dumančić : Izjednačenje

Čini se kako je Dumančić pisanjem „Izjednačenja“ žarko želio čitateljima pripomoći u traganju za izlaskom iz piramide životnih zabluda, u traganju za osobnom tišinom, za razgovaranjima koja ne čine „isprazni govori“, za pričom koja može „zarobiti i privezati uz meki, putenošću natopljeni divan“. Pripovjedač tada nastoji različitim intertekstualnim meandrima oblikovati gotovo snovito...
Kritika • 11.10.2007.

Rade Jarak : Enciklopedija očaja – triptih o nestajanju

Jarak se u „Enciklopediji očaja“ predstavio kao autor kojemu je stalo do mnoštva intertekstualnih aluzija, do gomilanja detalja koji će u različitim prostorima doživljavati različite preobrazbe (npr. kamenje u kući bezbojno je, ali „magičnim dodirom vode u njemu žive boje“; prikazi ugođaja vode). Preko linearnosti pisanoga zapisa određuju se zakonitosti u kronološkom životu (npr. traganje za...
Kritika • 10.10.2007.

Kristijan Vujičić : Gospodin Bezimeni

Upletanjem različitih, najčešće filozofskih, intertekstualnih aluzija (Kierkegaard, Baudrillard, Camus), Vujičić želi pokazati kako praznina, samoća, ljubav, odbačenost nije jedinstvena već osobna. Upravo su ovi osjeti ono što gospodinu Bezimenom daje posebnost. No, odsutnost emocije ili duboka njezina bolna prisutnost različito se doimaju kod različitih osoba ili čak kod iste osobe u različitim...
Kritika • 06.10.2007.

Irina Aleksander : Samo činjenice, molim!

Različitost interesa koje je imala Irina Kunina već u djetinjstvu, prisjećanje na bježanje u rat, intimni rasapi i osobna tragedija gubitka djeteta, tegoban izbjeglički život u ratnim vagonima, gradovi i ljudi koje je susretala, opisi zima koje je u emigraciji zimovala, niz slučajnosti koje su odredile njezin život bile su povodom za pisanje „istinoljubivog romana“ naslovljenog «Samo činjenice,...