Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Marijo Glavaš ×

Kritika • 28.10.2013.

Luka Bekavac : Viljevo

U "Viljevu" se kategorija prostor-vremena slama, biva samljevena u rečenice, u binarne nizove i transkripte transmisija, u visoko kvalitetnu književnost ispisanu rijetko viđenom uvjerljivošću, kompaktnošću i izbrušenošću stila. Bekavčevo književno tkivo ni nakon dva romana ne da se bezrezervno utrpati u kategorije (susreće se ovdje SF, informatika, elektrotehnika, okultizam, astronomija, astrologija,...
Kritika • 11.10.2013.

Marko Tomaš : Bulevar Narodne Revolucije

Rijeke, planine, pustinje ono su što spaja različite svjetove, dvije obale, dvije pokrajine, dva rubna života, ono su što pruža ruke različitostima i ujedinjuje ih. Jednak princip, čini se, primjenjuje čovjek... oformi tako tijekom vremena nove i blistave šetnice, promenade i bulevare kao mjesta koja su centar života, a onda već u sljedećoj ili generaciji koja dođe poslije nje u tu gradsku, bulevarsku...
Kritika • 07.10.2013.

Želimir Periš : Mučenice

Obrađivanje postojećih fikcijskih likova i povijesnih ličnosti iz nekog drugog, pomaknutog kuta, nije novost koje se Periš prvi dosjetio, no način na koji je to napravio, univerzalna tema na koju je primijenio metodu, stilska ujednačenost, snaga govora iz ženske perspektive, te sva popratna mašinerija projekta "Mučenice" (suradnja s umjetnicama na izradi naslovnice, internet stranica, prikupljanje novca za...
Razgovor • 08.08.2013.

Dragan Velikić : Verifikacija fikcije i porodična pornografija

Postoji trenutak, obično negde na pola rukopisa kada se uspostavlja gravitacija, kada knjiga oživi, i kada pisac samo zapisuje ono što mu dolazi "samo od sebe“. Tada se dešavaju sva ona premreživanja, roman se uspostavlja sa svim svojim zakonitostima, i više se ne može tek tako lutati. Uspostavljena je logika teksta. Nema više nasumice. Jedan književni svet počinje da pulsira životom. Da bi se to i...
Kritika • 16.07.2013.

Dragan Velikić : Bonavia

Velikić piše (kroz) likove s Balkana, ljude iščupanog korijenja, ali koji svoje korijenje uporno nose sa sobom i u koju god zemlju da ga ubodu, ono izdancima ruje po tlu onih koji su u prethodnim generacijama to korijenje kojekuda i zbog koječega zakapali. A dolje pod zemljom izmiješano korijenje prošlosti predaka magnetskim silnicama čudesno spaja živote onih koji koračaju gore iznad, koji žive.
Razgovor • 09.01.2013.

Florin Lãzãrescu : O pisanju, smijanju i življenju

Što se tiče književnosti – bar kad govorimo o prozi – najvažnije pitanje i dalje vrijedi, bez obzira na vrijeme: jesi li sposoban ispričati predivnu, uvjerljivu, autentičnu priču za čitatelja? Mnogo je jako dobrih rumunjskih priča napisano u komunizmu, kao što se danas piše mnogo sranja. Poprilično vrijedi i obrnuto. Dokle god se ne pretvaraš da govoriš istinu, već pripovijedaš ljepotu života,...
Razgovor • 27.12.2012.

Maja Klarić : Putujem da bih iznova shvatila kako nemam pojma o životu

U poeziji ima itekako dovoljno mjesta za aktivizam, ali s njim treba oprezno, valja paziti da ne bi pjesme postale propagandni pamfleti, što se nerijetko znalo događati. Upravo to su zamjerali Sartreu i njegovim sljedbenicima, da to što pišu više nije ni književnost te da je etika posve izgurala estetiku. U četiri godine postojanja festivala Art Attack zaprimili smo svakakvih pjesama, ali smo isto tako svake...
Kritika • 24.12.2012.

Daša Drndić : Belladonna

Usredotočimo li se na romaneskni dio romana koji obrađuje socijalnu tematiku sadašnjice, nedaće koje snalaze muškarce, problem nemoći, starosti, siromaštva, bijede, bolesti i odnosa koje u današnjim uvjetima imaju zajednica i ustanove prema starijima, može se reći da rukopis Daše Drndić literarnim plućima upuhuje zrak u balon hrvatske stvarnosne proze koji se nadima i puknut će možda kad/ako...