Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Razgovor • 09.05.2017.

Marko Šunjić : U televizijskim emisijama strip je trinaesto prase

Reklamu uglavnom ne možeš platiti, stoga bi bilo idealno da na nekakvoj državnoj televiziji, koja bi se trebala brinuti o kulturnim potrebama građana (svi na kraju plaćamo pretplatu), postoji nekakva emisija koja bi sustavno pratila i strip. Sam tu teško išta mogu postići. Za takve bi stvari bio potreban sustavni angažman cijele branše ili cijele kulturne sredine.
Kritika • 24.04.2017.

Zoran Žmirić : Putovanje desnom hemisferom

Žmirićeva zbirka naslonjena je na prattovsku ideju kulture. Krećući se što po stvarnim što po izmaštanim koordinatama globalnoga tla, po stazama svjetova od kamena i paučine, Žmirićev junak opčarava pogled i razoktriva laži da su sve priče vrijedne pričanja odavno već ispričane.
Kritika • 29.03.2017.

Veronika Santo : Granice na vjetru

'Granice na vjetru' roman je koji nudi pogled na jednu od skrivenijih i nepoznatijih mitoloških predaja, roman koji na razini parabole nudi jedno od mogućih rješenja dugotrajnog svjetonazorskog sukoba između antimoderne i postmoderne, i roman koji donekle podbacuje na žanrovskoj izvedbi, zavodljivosti jezika i pripovjednom uobličavanju ideje.
Kritika • 10.03.2017.

Davor Mandić : Đavolja simfonija

'Đavolja simfonija' uopće ne pripovijeda o Domovinskom ratu, već priča priču o odrastanju i suočavanju sa svijetom, a za tu vrstu pripovijesti infantilnost dolazi kao naručena. Glavni junak dostojan je nasljednik europske tragike suvremenog tipa, skrojen po dobroj staroj maksimi prema kojoj jedan problem nipošto nije dovoljan da se adekvatno izrazi sva težina jada i nesreće glavnog junaka i njegovog...
Kritika • 22.02.2017.

Helena Sablić Tomić : Skriveno u oku

Pišući o sebi, o gradovima i prostorima svojih sjećanja, o tradiciji i modernosti heterogenih prostora kulture kojima kroči u trostrukoj ulozi konzumenta, profesionalca i baštinika, Helena Sablić Tomić gradi 'čardu' od teksta – prostor sastavljen od slobode i uspomena, od privatnoga i javnoga, tumačenoga okom zainteresiranoga i obrazovanoga promatrača.
Kritika • 15.06.2016.

Olja Savičević Ivančević : Pjevač u noći

Žanrovska hibridizacija, formalna organizacija, metatkstualnost i lutanje šumom (pop)kulturnih citata nisu ni najjači ni najprivlačniji elementi proze Olje Savičević Ivančević. I ovdje, kao i drugdje, njen glas se najjače čuje u jeziku, mikropriči i mikroeseju, neovisno o tome u službi čega ti isti elementi stoje.
Kritika • 11.04.2016.

Abel Lanzac i Christophe Blain : Diplomatske kronike

'Diplomatske kronike' ne prikazuju samo smiješnu stranu politike, niti se bave jeftinim ismijavanjem karakternih mana i nesposobnih funkcionera. Riječ je o stripu koji, svom humoru unatoč, politiku doživljava ozbiljno (kako je uostalom i treba doživljavati), a njene aktere, pogotovo de Wormsa, u pravilu tretira s poštovanjem.