Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 31.01.2014.

Hérge : Tintinove pustolovine, knjiga 5

Hérge će svoje stripove primarno pisati za dječake, iako valja uočiti specifičan, "europski", odnos prema elementima dječjeg stripa. U prvih četrnaest Tintinovih avantura nema ni jednog značajnog ženskog lika, a jednako tako nema ni jedne seksualne aluzije, ma što izvjesni psihoanalitičari tvrdili o tome. No, alkoholizam, viski i opijanje predmet su konstantnih, dobronamjernih šala i stalnih gegova...
Kritika • 07.01.2014.

Miljenko Jergović : Rod

Možda će se i naći tkogod tko je propustio sve one Andriće, Selimoviće, Kiše i Pekiće koji su, s mnogo manje logoreje, a više imaginacije i filozofske snage gradili, rušili te problematizirali iste ili dovoljno slične svjetove no vjerojatnost za takvo što izuzetno je mala. A nakon iskustva Andrića, Selimovića, Kiševa i Pekića "Rod", ukoliko vas iznimno ne zanima njegova tračerska dimenzija, nema...
Kritika • 09.12.2013.

Dario Šarec : Na putu za Neverland

Netko je uspio napisati knjigu u kojoj nema ni traga Jugoslaviji, ni jednog spomena novovalnih prvoboraca pa čak ni usputne zabilješke o Domovinskom ili bilo kojem drugom ratu. Možda sam takvo što i trebao očekivati. Dario Šarec je dovoljno mlad (rođ. 1981.) da bi mu sva jugoslavenska ikonografija, uzdignuta do kulta u post-jugoslavenskom dobu, bila pomalo daleka i tuđa. Djeca devedesetih "briju" na neke...
Kritika • 29.11.2013.

Franjo Fuis : Velika glad u plemenu Gula-Gula

Imamo li na umu kako je samo velikima uspjelo poći za rukom istrgnuti pulp iz vremena u kojem je nastao (primjeri Roberta E. Howarda i H. P. Lovecrafta govore dovoljno sami za sebe) stvar postaje zanimljivija. Fuisovo pismo strastveno je pismo, prožeto golemom energijom koja probija iz svake stranice i iz koje se zrcali radost izmišljanja svjetova, likova i avantura na kakvu se rijetko nailazi, pogotovo u vremenu...
Kritika • 22.11.2013.

Ivo Brešan : Sedam stuba do trona

Riješiti probleme kriminalističkog zapleta krilaticom "sve je moguće" te tako opravdati sve logičke rupe, besmislene i potpuno nevjerojatne situacije, ne zahtijeva nikakvu vještinu. Kristijan Gazivoda ne obija, doduše, Fort Knox no i to bi nekako napravio da je priča od njega to tražila. Nema tog sustava osiguranja koji je savršen i uvijek postoji barem jedan ventilacijski otvor na koji je netko zaboravio....
Kritika • 04.07.2013.

Miljenko Horvatić, Tihomir Ružić : Miljokazi

Iluzija dužine zavarala je mnoge. Ne toliko same crtače za koje je dužina tek pitanje utrošenog vremena za neplaćeni ili slabo plaćeni rad, koliko scenariste koji redovito nalete na tu početničku zamku koja ih uvjerava kako je kratke priče, zbog toga što su kratke, jednostavno napisati. No, znat će to svatko kome je kroz ruke prošlo više od jedne zbirke kratkih priča, Raymondom Carverom ili...
Kritika • 02.06.2013.

Vladimira Becić : Orsia

Po motivskim sklopovima i temama koje obrađuje "Orsia" Vladimire Becić nimalo se ne razlikuje od većine svojih "vršnjakinja". Urbano okruženje (dva grada - podzemni i nadzemni), natprirodna bića, dekonstrukcija klasičnih mitova o vampirima, tinejdžerski likovi, romantična drama u povojima ukomponirana u pripovijest o odrastanju, odnos tradicije i moderniteta prikazan preko odnosa zajednice i pojedinca,...
Kritika • 10.05.2013.

Reinhard Kleist : Castro

Retorika revolucije nije, doduše, nestala samo iz stripa; praktički je nestala i iz suvremenog društveno-političkog života iako se čini kako nikada nije bila potrebnija. Suvremeno doba donosi nove strategije otpora i nove načine mobilizacije (o kojima će se ovih dana raspravljati na forumu u sklopu Subversive Film Festivala), a retorici kakva je nekad postojala u stripovima Žarka Bekera, Julia Radilovića,...