Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 04.07.2013.

Miljenko Horvatić, Tihomir Ružić : Miljokazi

Iluzija dužine zavarala je mnoge. Ne toliko same crtače za koje je dužina tek pitanje utrošenog vremena za neplaćeni ili slabo plaćeni rad, koliko scenariste koji redovito nalete na tu početničku zamku koja ih uvjerava kako je kratke priče, zbog toga što su kratke, jednostavno napisati. No, znat će to svatko kome je kroz ruke prošlo više od jedne zbirke kratkih priča, Raymondom Carverom ili...
Kritika • 02.06.2013.

Vladimira Becić : Orsia

Po motivskim sklopovima i temama koje obrađuje "Orsia" Vladimire Becić nimalo se ne razlikuje od većine svojih "vršnjakinja". Urbano okruženje (dva grada - podzemni i nadzemni), natprirodna bića, dekonstrukcija klasičnih mitova o vampirima, tinejdžerski likovi, romantična drama u povojima ukomponirana u pripovijest o odrastanju, odnos tradicije i moderniteta prikazan preko odnosa zajednice i pojedinca,...
Kritika • 10.05.2013.

Reinhard Kleist : Castro

Retorika revolucije nije, doduše, nestala samo iz stripa; praktički je nestala i iz suvremenog društveno-političkog života iako se čini kako nikada nije bila potrebnija. Suvremeno doba donosi nove strategije otpora i nove načine mobilizacije (o kojima će se ovih dana raspravljati na forumu u sklopu Subversive Film Festivala), a retorici kakva je nekad postojala u stripovima Žarka Bekera, Julia Radilovića,...
Kritika • 28.04.2013.

Delimir Rešicki : Dronjci na hrpi

Lutajući po baranjskim krajolicima i obiteljskim albumima, u neprestanoj potrazi za izgubljenim tragovima nekadašnje stvarnosti poput nestalog industrijskog Osijeka, Rešicki ogoljava sebe i nanovo se sastavlja, premeće značenja riječi i slika stvarajući subjekt čvrsto utemeljen na heraklitovskoj ideji vječne mijene, subjekt koji od sebe odbacuje kolektivistička obilježja, subjekt koji zbog toga...
Kritika • 26.03.2013.

Krešimir Biuk : Dabar i los

Raizgrano kaotična i pomalo besmislena, priča - ispričana linearno i bez trunke autoironije ili postmodernističke autoreferencijalnosti - u kontekstu je hrvatske suvremene književnosti nezamisliva. "Poštenih" žanrovskih priča u njoj gotovo i nema stoga se nužno postavlja pitanje može li strip poput "Dabra i losa" ispuniti taj neosvojeni prostor? Šanse za takvo što su, dakako, minimalne što zbog...
Kritika • 30.11.2012.

Davor Radoja : Mirakul(i)

Rat je završio, preživjeli su se, izmijenjeni, vratili kućama, mafija je zgrnula ogromne pare i naselila se na Mejama, a radnička klasa i ono malo preostalih ljudi što su još kako-tako koketirali s normalnošću pokušavali su preživjeti u kraju sumnjive perspektive i bez ikakve industrije. Davor Radoja izvukao je likove koji su se godinama skrivali po stranicama stvarnosne proze, podario im vizualni...
Kritika • 24.11.2012.

Aleksandar Žiljak : Irbis

Opis osnovnih koordinata Žiljakova svijeta nužan je kako bi čitatelju bilo jasno što ga čeka. A ne čeka ga, u žanrovskom smislu, ništa pretjerano nepoznato. Distopijskih i pseudo-distopijskih svjetova u kojima glavni junak rješava ovu ili onu nepravdu, svrgava s trona ovog ili onog vladara ili zlu korporaciju, pune su knjige i filmske vrpce. Žiljak se, sasvim svjesno, naslanja na tu tradiciju i s...
Kritika • 22.10.2012.

Charles Stross : Hladnije od pakla

Zbirka priča jednog od najvažnijih suvremenih pisaca britanskog ogranka znanstvene fantastike izašla je povodom njegovog gostovanja na europskoj konvenciji znanstvene fantastike koja se održala u Zagrebu u četvrtom mjesecu ove godine. Riječ je o šest priča (odabranih rukom Marka Fančovića) nastalih u razdoblju od 2000. do 2011. koje pružaju uvid u stil, teme i raznolike preokupacije autora odgovornog...