Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Matko Vladanović ×

Kritika • 06.08.2013.

Aleksandar Žiljak : Knjiga beštija

Cjelokupna "Knjiga beštija" pokušaj je odgovora na pitanje "može li fantasy poslužiti promišljanju novog i boljeg svijeta, oslobođenog izrabljivačkih centara moći, bijede i nesigurnosti koje nam oni nameću (...) o novim međuljudskim odnosima i o novim odnosima čovjeka i svijeta u kojem živi.“ Ova politička misao zahtijeva i adekvatnu poetiku koja preuzima bajkovite i fantastičke narative...
Kritika • 04.07.2013.

Miljenko Horvatić, Tihomir Ružić : Miljokazi

Iluzija dužine zavarala je mnoge. Ne toliko same crtače za koje je dužina tek pitanje utrošenog vremena za neplaćeni ili slabo plaćeni rad, koliko scenariste koji redovito nalete na tu početničku zamku koja ih uvjerava kako je kratke priče, zbog toga što su kratke, jednostavno napisati. No, znat će to svatko kome je kroz ruke prošlo više od jedne zbirke kratkih priča, Raymondom Carverom ili...
Kritika • 02.06.2013.

Vladimira Becić : Orsia

Po motivskim sklopovima i temama koje obrađuje "Orsia" Vladimire Becić nimalo se ne razlikuje od većine svojih "vršnjakinja". Urbano okruženje (dva grada - podzemni i nadzemni), natprirodna bića, dekonstrukcija klasičnih mitova o vampirima, tinejdžerski likovi, romantična drama u povojima ukomponirana u pripovijest o odrastanju, odnos tradicije i moderniteta prikazan preko odnosa zajednice i pojedinca,...
Kritika • 10.05.2013.

Reinhard Kleist : Castro

Retorika revolucije nije, doduše, nestala samo iz stripa; praktički je nestala i iz suvremenog društveno-političkog života iako se čini kako nikada nije bila potrebnija. Suvremeno doba donosi nove strategije otpora i nove načine mobilizacije (o kojima će se ovih dana raspravljati na forumu u sklopu Subversive Film Festivala), a retorici kakva je nekad postojala u stripovima Žarka Bekera, Julia Radilovića,...
Kritika • 28.04.2013.

Delimir Rešicki : Dronjci na hrpi

Lutajući po baranjskim krajolicima i obiteljskim albumima, u neprestanoj potrazi za izgubljenim tragovima nekadašnje stvarnosti poput nestalog industrijskog Osijeka, Rešicki ogoljava sebe i nanovo se sastavlja, premeće značenja riječi i slika stvarajući subjekt čvrsto utemeljen na heraklitovskoj ideji vječne mijene, subjekt koji od sebe odbacuje kolektivistička obilježja, subjekt koji zbog toga...
Kritika • 30.12.2012.

Davor Varga : Dnevnik jednog jumfera

Po formalnim karakteristikama Vargin roman krasno bi se uklopio u diskurs hrvatske književnosti od prije desetak godina. Desetak godina kasnije, u nešto suvremenijem dobu, takva književnost izgleda već pomalo zastarjelo i prežvakano. Ne može se, a da ostanemo pošteni, sasvim odrješito reći kako je "Dnevnik jednog jumfera" potpuno promašen. Propustio je, doduše, pojaviti se u pravom trenutku, no...
Kritika • 30.11.2012.

Davor Radoja : Mirakul(i)

Rat je završio, preživjeli su se, izmijenjeni, vratili kućama, mafija je zgrnula ogromne pare i naselila se na Mejama, a radnička klasa i ono malo preostalih ljudi što su još kako-tako koketirali s normalnošću pokušavali su preživjeti u kraju sumnjive perspektive i bez ikakve industrije. Davor Radoja izvukao je likove koji su se godinama skrivali po stranicama stvarnosne proze, podario im vizualni...
Kritika • 24.11.2012.

Aleksandar Žiljak : Irbis

Opis osnovnih koordinata Žiljakova svijeta nužan je kako bi čitatelju bilo jasno što ga čeka. A ne čeka ga, u žanrovskom smislu, ništa pretjerano nepoznato. Distopijskih i pseudo-distopijskih svjetova u kojima glavni junak rješava ovu ili onu nepravdu, svrgava s trona ovog ili onog vladara ili zlu korporaciju, pune su knjige i filmske vrpce. Žiljak se, sasvim svjesno, naslanja na tu tradiciju i s...