Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Nenad Bartolčić ×

Uvodnik • 10.06.2011.

Knjižni blok - zašto i za koga?

Smatramo da je krajnje vrijeme i praktično posljednji trenutak da sama struka - neposredni sudionici na hrvatskom tržištu knjiga, od autora preko nakladnika do knjižara i medija - u konkretnim i učinkovitim inicijativama stvara preduvjete za prevladavanje sadašnje situacije, a to znači proaktivno se angažirati na saniranju sve težih posljedica krize i višegodišnje neuređenosti hrvatskoga knjiškog...
Razgovor • 07.06.2011.

Stjepo Martinović : Dobroj knjizi ni arogantna klima ne može stati na put

Što se tiče izgleda za uspostavu (ne bih govorio o povratku) privilegiranoga statusa knjige kao kulturnog medija, nije to nemoguća misija, ali bih rekao da manjka temeljna pretpostavka: produktivna suradnja pisaca, nakladnika, urednika, tiskara, knjižara... umjesto pogubne konkurencije 'na krv i nož'. Snažna interesna zajednica svih uključenih, uz potporu države, mogla bi stubokom okrenuti...
Link • 26.04.2011.

Sarajevske sveske

Kako je distribucija časopisa u pravilu loša ili nikakva nedavni izlazak "Sarajevskih sveski" na web vjerojatno će u mnogome pomoći da se uistinu vrijedni prilozi, kako novi tako i oni stari, približe i široj zainteresiranoj publici.
Link • 03.04.2011.

Najbolje knjige

Portal podjednako energije ulaže u produkciju sadržaja (informacije o novim knjigama, vijesti i slične magazinske forme) kao i u interakciju sa svojim posjetiteljima. Doda li se tome vrlo aktivna i interaktivna Facebook stranica, dobija se jedan koncept koji je potreban na hrvatskom webu.
Tema • 25.03.2011.

Da li je hrvatsko tržište spremno za e-knjigu?

U SAD-u udio prodaje e-knjige u ukupnoj prodaji knjiga drastično raste, pa je u 2010. godini dosegao 8,32 % od ukupne prodaje (veliko povećanje u odnosu na 2009. godinu i tadašnjih 3,2 %), a izvještaj za siječanj 2011. pokazuje da je u usporedbi sa istim mjesecom u 2010. udio e-knjiga u prodaji porastao 115,8 %. No, osim zbog razvijene infrastrukture (web dućani e-knjigom) odakle tako velika popularnost...
Link • 11.02.2011.

Historiografija.hr

Uvodnik • 03.01.2011.

Sretnu 2011. treba i zaslužiti!

Potrebno je privremeno hibernirati Zajednicu nakladnika i knjižara Hrvatske, jer dokle je god ona djelatna ovakva kakva jest neće se osvijestiti potreba za reorganiziranjem, uz alibi u vidu Zajednice i dalje će se ići linijom manjeg otpora. Ovakva kakva je danas Zajednica je samo remetilački faktor, održava privid nečega što u stvarnosti ne postoji (cehovska organiziranost), a čak i u onim rijetkim...
Razgovor • 01.12.2010.

Vlatka Jeh & Zdenka Gold : Želimo promijeniti percepciju knjige u Hrvatskoj

Knjiga je u Hrvatskoj pomalo gurnuta u zapećak. Jasno to pokazuje nestanak kulturnih priloga iz dnevnih novina. Knjiga je, kao i drugi oblici kulturnog izražavanja, stavljena na marginu. Voljele bismo vidjeti da se, na kraju našeg Tjedna, to promijeni. No, svjesne smo da će za nešto više trebati puno rada i dosta vremena. Osim toga, nizozemski primjer zorno pokazuje koliko se veliki rezultati mogu ...
Razgovor • 17.11.2010.

Daniela Tkalec : Prvo kvaliteta i odabir, a onda kalkulacija

Scarabeus je one-man-band naklada sa sjajnim suradnicima koji nisu stalno zaposleni, već rade honorarno. Riječ je mahom o ljudima s dugogodišnjem iskustvom u kulturi, o eminentnim stručnjacima za područja kojima se bave, animatorima kulture, umjetnicima, autorima stranim i domaćim te suradnicima znanstvenih instituta. To je jedan od razloga koji omogućava tako malu godišnju produkciju i snižava troškove....