Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Vanja Kulaš ×

Razgovor • 29.11.2016.

Ružica Aščić : Književnost je za mene područje osobne potrage

Svijet ima mnogo naličja i teško ih je sve uhvatiti među korice knjige. Moja knjiga je ujedno i težnja da se dekonstruira sve ono što čini čovjeka, njegovu narav i njegov istinski strah pred težinom i kompleksnošću svijeta, a u nekakvom socijalnom smislu – njegovo prokletstvo da se uistinu približi drugim ljudima.
Razgovor • 22.11.2016.

Rumena Bužarovska : Pišući uvijek malo iznenadim i samu sebe

Nisam sigurna da nas čitanje čini boljima, empatičnijima i da nas mijenja. I sama sigurno znaš ljude koji su pokvareni i užasni, a čitaju, i čitanje ih uopće nije promijenilo. Da ne spominjem tu ratne zločince iz naše povijesti. Svakako da se svijet ne mijenja kroz književnost, ali se svjetovi spajaju kroz kulturu kojoj književnost pripada.
Kritika • 21.11.2016.

Ksenija Kušec : Nije moglo bolje

"Nije moglo bolje" roman je u retro modu, poetizacija prozaičnog, apologija starinskih, obiteljskih vrijednosti, nepretenciozna priča o ljudskim slabostima, drugim prilikama i novim početcima, ali i društvena kritika s prigušivačem.
Razgovor • 10.10.2016.

Josip Mlakić : Književnost može biti život i život može biti književnost

Pisao bih i kada bih znao da to što pišem nikada neće biti objavljeno, mislim da je 'pisanje pisanja radi', da upotrijebim Krležinu maksimu, najviši stupanj do kojeg jedan pisac može doći, kada vam postanu nevažne i nagrade, pa čak i percepcija napisanog.
Kritika • 17.08.2016.

Pierre Lemaitre : Vidimo se tamo gore

Lemaitrov roman "Vidimo se tamo gore" trpka je socijalna kritika: autor se razračunava s mnogim devijacijama toga doba, pažljivo ocrtava implodiranu aristokraciju, dekadentnu buržoaziju i nouveau riche milje, ali i fenomen novih siromaha kao nusproizvod rata.
Kritika • 18.04.2016.

Jean Echenoz : 14

Echenoz prizorišta rata promatra iz neočekivanih rakursa, suočava nas s očuđujućim vizualnim redundancijama, od tehnički sterilnih pasaža do hiperrealističnih deskripcija beznačajnih pojedinosti. Echenoz time poetizira i očuđuje svakodnevno, stvarajući ozračje nadrealnog. Ujedno, takvim prosedeom tekstu turobne tematike pridaje ironičan, provokativan timbar.
Kritika • 23.03.2016.

Amitav Ghosh: More makova

Upravo enciklopedističkom pomnjom autor opisuje jedan začudan, istodobno opojan i odbojan svijet. Kadar klizi od polja makova i tvornica opijuma u unutrašnjosti preko kalkutske vreve do Bengalskog zaljeva, a potom morem dalje, prema Mauricijusu i konačno Kini. Polaganim kretanjem indijskim prostranstvima Ghoshu uspijeva isprva panoramski, a potom i detaljistički prikazati ruralni i urbani krajolik kolonijalne...