Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Vanja Kulaš ×

Kritika • 29.03.2016.

Nebojša Lujanović : Oblak boje kože

'Oblak boje kože' knjiga je koja za sobom ostavlja smrad gareži, one iz Enisova života i vonj ljudskog pepela iz Ramadanova. Okrutna je to i osvješćujuća priča koja ne obećaje katarzu ni spasenje, tim više što Lujanović, progovorivši o progonu Roma, manjinsku problematiku implicitno širi dalje, na sve ignorirane i stigmatizirane, one koji su imali nesreću naći se na rubu ili s druge, pogrešne strane.
Kritika • 23.03.2016.

Amitav Ghosh: More makova

Upravo enciklopedističkom pomnjom autor opisuje jedan začudan, istodobno opojan i odbojan svijet. Kadar klizi od polja makova i tvornica opijuma u unutrašnjosti preko kalkutske vreve do Bengalskog zaljeva, a potom morem dalje, prema Mauricijusu i konačno Kini. Polaganim kretanjem indijskim prostranstvima Ghoshu uspijeva isprva panoramski, a potom i detaljistički prikazati ruralni i urbani krajolik kolonijalne...
Kritika • 15.02.2016.

Bekim Sejranović: Tvoj sin Huckleberry Finn

Riječ je o sjajnom piscu koji posjeduje pričalački nerv, mudrost stare duše, potentan humor, frapantnu lucidnost. 'Tvoj sin Huckleberry Finn' autentična je i sočna autofikcionalna proza, katarzična i transformativna, koja - čini mi se - najavljuje neki novi autorski početak.
Kritika • 09.02.2016.

Elena Ferrante : Dani zaborava

'Dani zaborava' Elene Ferrante lucidno su, zrelo i odmjereno feminističko pismo koje stilski briljantno, bez sižejnih viškova i sentimentalnog balasta razlaže žensku emocionalnost u svoj njezinoj složenosti. Seciranjem specifičnog slučaja autorica ispisuje samopropitkujuću nad-osobnu priču o apsurdu intimnosti, krhkosti ljubavi, krivnji i stidu, samosažaljenju i samopredbacivanju.
Kritika • 28.01.2016.

Jon Kalman Stefansson : Nebo i pakao

Zapanjujuća je vizualnost i taktilnost prikaza sjevernjačkih pejzaža: zagasit kolorit, surove atmosferalije i hrapave, čvoraste teksture Stefansson oslikava teškim uljanim namazima. Rečenice se ulančavaju trzavom dinamikom, sintaksa je iskidana, naracija se u drugome dijelu drobi gotovo do poezije.
Razgovor • 13.10.2015.

Zoran Malkoč : Pisac sam koji neozbiljno govori o strahovito ozbiljnim stvarima

Dobra književnost mora biti subverzivna, ona mora razarati viđenje stvari, vraćati im čistoću i nevinost, prati ih od prljavštine kojima ih se svakodnevno zaodijeva. Mene više od nekakve kritike društva zanima i muči činjenica što smo svi mi postali obična, svakodnevna čudovišta.
Kritika • 01.06.2015.

Angela Carter : Krvava odaja i druge priče

Nasilje i okrutnost u svojim tekstovima Angela Carter koristi kao feminističku strategiju, zbog čega joj se upućuju kritike kako u pokušajima destruiranja kulturnih stereotipa i struktura moći ona tek reproducira maskulinu pornografiju.