Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Film ×

Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.
Kritika • 02.01.2017.

Tomislav Šakić: Modernizam u hrvatskom filmu

'Modernizam u hrvatskom igranom filmu' originalan je rad: tematski i metodološki jedinstven u hrvatskoj filmskoj historiografiji. Tomislav Šakić polazi od općeg razumijevanja odnosa klasičnog i modernističkog stila (u igranom filmu) i definira korpus hrvatskog modernističkog filma.
Kritika • 09.06.2016.

Antoine de Baecque : Godard: Biografija

Ne podcjenjujemo filmove. I oni su ljubav. 'Volim tipkati proračune, volim sređivati račune, volim vršiti kadriranje, volim osvjetljavati prizor, volim nasnimavati zvuk, volim odlaziti u banku, volim tražiti mjesto snimanja, volim montirati kadar', Godardova je ljubavna izjava filmu.
Kritika • 05.06.2016.

Hrvoje Turković : Politikom po kulturi: Polemike (1968-2002)

Kraj je šezdesetih a pred nama je već potpuno formirani Turković; Turković u punom zamahu, dubokouman, precizan, neprobojan, te teorijski, analitički i polemički posve iznad diskursa i kapaciteta uobičajenih napada na „crni film“. No tu je još i nešto. Turković koji možda i nije toliko poznat. Borbeni Turković.
Kritika • 19.10.2015.

David Sterritt : J.L. Godard - Vidjeti nevidljivo

Snimajući filmove, i kasnije televizijske serije, Godard pokušava 'ograničiti ideološku moć filma dovodeći u pitanje društveno znanje koje film navodno reprezentira.' Godard je filmofilm, zaljubljenik u Hollywood, u žanrovski film, u populistički film, koji to oružje neprijatelja okreće protiv njega samog.