Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 11.04.2009.

Ivana Šojat-Kuči : Mjesečari

Prozno pismo Ivane Šojat-Kuči nimalo se ne uklapa u trendove, niti takav interes uopće svojim pisanjem zaziva. Njezina nova zbirka, korektnih i sasvim solidno napisanih priča, donosi dvanaest uravnoteženih proza u kojima se ispisuju sudbine ljudi posvađanih sa srećom, male životne priče od kojih samo neke, zbog intenziteta tragičnosti, mogu računati da će završiti kao kratka vijest nagdje na rubovima...
Kritika • 08.04.2009.

Enes Kišević : Zelene piramide / Green Pyramids

Iako se u njoj može naći divnih haikua, od toplih fragmenata života kakvog nalazimo u "Stisnula se / šutnja uz šutnju: / starac na kamenu", pa sve do rubno seksističkih banalnosti: "Zaručnica / promatra prsten: / nakit gleda nakit", knjiga je ova neujednačena, pjesme su u njoj naslagane stihijski, tako da u pitanje dovode opravdano suverenu tvrdnju Vladimira Devidéa koja se, što se sadržaja knjige tiče,...
Kritika • 08.04.2009.

Bernhard Schlink : Žena kojoj sam čitao

Pitanje njemačke krivnje još je 1945. dalekovidno i temeljito definirao Karl Jaspers. Njegova malena knjižica, u kojoj je kompleks krivnje podijeljen na kriminalnu, političku, moralnu i metafizičku, temelj je suvremene Njemačke. Bernhard Schlink kao sudac po profesiji vjerojatno je dobro upoznat s Jaspersom. No njega zanima nešto drugo. Postoji li, naime, mogućnost razumijevanje krivnje i suosjećanja s...
Kritika • 04.04.2009.

John Crowley : Roman Lorda Byrona

Prije godinu dana kod nas je izdano „Zaposjedanje: romansa“, postmodernističko remek-djelo A.S. Byatt o romansi dvoje izmišljenih viktorijanskih pjesnika. Crowleyev „Roman Lorda Byrona: Večernja zemlja“ nije na toj razini literarne „igrarije“. Byatt se igrala seksualnošću i poezijom XIX stoljeća, Crowley nema tako zanimljivog podteksta - no zato ima Byrona. Na određeni...
Kritika • 01.04.2009.

Neven Ušumović : Makovo zrno

"Stvarnosne" teme ulaze u Ušumovićeve priče suptilno i nenasilno, ali su i kao takve vrlo jasno prisutne, a kroz devet priča u kojima se pojavljuje čitava galerija likova (u rasponu od Japanaca koji su se vlastitom voljom privremeno naselili u Subotici do starice koju komunistička vlast riješava "tereta" naslijeđene tvornice), uobličava se mračna i sugestivna slika grada u vojvođanskoj ravnici,...
Kritika • 18.03.2009.

Ludwig Bauer : Patnje Antonije Brabec

U središtu pozornosti su muškarac i žena koje osim njemačkog podrijetla (kao prepoznatljive Baureve teme) i kasnijeg braka povezuju umijeće i neumijeće preživljavanja u socijalističkom poretku bivše Jugoslavije. Kompozicijska inovacija, ipak, nalazi se u tome što je roman ispripovijedan iz dvije, ženske i muške, vizure, odnosno, kako je to nazvao autor, pripovjedne pozicije desne i lijeve strane mozga....
Kritika • 17.03.2009.

Jasenka Kodrnja : Pjesme galeotkinja

Stvarnosnost »Galeotkinje Olene«, ciklusa rodno-prezentističkih dijaloga s uglavnom muškom baštinom domicilne kulture, naprosto je preprisutna. Posvećujući pjesme uglavnom stupovima maskulinističke mitopoetike (Nazor, Andersen, Šimunović...) autorica pred panoramske planove književnosti i kulture zapadnoga kruga postavlja zrcalo koje, krupnim planom koji upozorava na jednu paralelnu, prešućenu, u...
Kritika • 11.03.2009.

Roberto Saviano : Gomorra

Saviano je napisao ono što je znao, a onda još i javno, usred Casal di Principea, poručio lokalnim mafijaškim feudalcima da „odlaze“. Camorra je prešla preko toga što se obogatio i proslavio pišući o njoj. No izravnu uvredu mu nije mogla oprostiti. „Casal di Principe prijestolnica je poslovne moći camorre“. Nitko tamo nije javno izvrijeđao mafiju: niti predsjednici niti premijeri....