Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 23.10.2009.

Anđelko Mrkonjić : Priče iz Supera

Uz rub okruglog ili četvrtastog stola, uz šank ili uz veliku staklenu stijenku pogleda prema onima koji uz njega prolaze, prelijevaju se emocije, prepričavaju se osobne tragedije, pretresaju se zbivanja u gradu, šuti se i smije. Ima ovaj prostor posve osobnu unutarnju, kolektivnu  biografiju uz koju se autor iz dana u dan vezivao, o kojoj je u ovim pričama (pro)govorio. Ima on i neko antropološko utemeljenje,...
Kritika • 20.10.2009.

Ivan Kordić : Živi stroj

Osim što očito, kako to proizlazi iz motivskog raspona okvira prethodne kritike, misli globalno i djeluje lokalno, Kordić i reciklira. Tako da, kada se govori o "Živome stroju" zaista treba zamisliti stroj kojega od viška glava ne boli, jer ovdje sabrane pjesme, prethodno objavljivane između drugačijih korica, kad ih se stavi na kup ili kamaru, ne ukazuju na sadržaj cjeline autorske pjesničke knjige....
Kritika • 20.10.2009.

Maja Sačer : Božji grijesi

Često puta Maja Sačer poseže za narativiziranjem iskustava rastave i raskida kako bi ih uvukla u zbirku onih elemenata kojima se izgrađuje ženska subjektiv­nost (npr. priče "Pod istim krovom", "Ti se spustio već"). Tematski su priče najče­šće okupljene upravo oko iskustva one ljubavi koja prepoznaje užasne neadekvatnosti odnosa u dvoje omogućujući pri tome čita­teljima i samim akterima upoznavanje...
Kritika • 14.10.2009.

Ivana Šojat Kuči : Sofija plaštevima mete samoću

Sve su riječi ispisane "na prvu loptu". Autorica kao da nema potrebu posegnuti za pjesničkim jezikom unutar običnog jezika svakodnevne komunikacije. A kada i posegne za uobličenijim, sofisticiranijim, pomalo baroknim izričajem, tade se izgubi u patetici pjesničkog nesnalaženja. Pjesništvo njezino nije samostojan estetsko-komunikacijski sustav lišen pragme lirskih poruka; ono je nedorečen medij za...
Kritika • 12.10.2009.

Nejc Zaplotnik : Put

Svoje djetinjstvo, ludovanje u mladosti s prijateljem Tonetom (s kojim bi se bez kočenja spuštao biciklom niz planinu), prve uspone, penjanja na Kilimanjaro, kalifornijske stijene u nacionalnom parku Yosemite, zatim ekspedicije na himalajsku Makalu, pakistanski Gasherbrum I, i naposljetku Everest - Nejc je opisao u kultnom „Putu". Uspon na Everest bio je vrhunac alpinističke karijere 27-godišnjeg Nejca...
Kritika • 28.09.2009.

Milorad Popović : Raskršća - cetinjski ljetopis

Susret Milorada Popovića i poezije, kako se u to danas, čitajući njegove pjesme, i sami možemo uvjeriti, bilo je uzajamno prepoznavanje. Milorad ga je "shvatio kao otkrovenje jednog spasonosnog povratnog puta prema sebi samom". (A otuda je i pošao, nije li stoga svako istinsko otkriće na polju duha, zapravo povratak samom sebi, ali onakvom sebi koji ti je dotad bio nepoznat!?) Demone podzemlja (parafrazira on...
Kritika • 27.09.2009.

Aleksandar Flaker : Autotopografija I. 1924-1946.

Aleksandar Flaker analizirao je već nekoliko puta odnos prostora i različitih praksi koje ga određuju, tretirajući prostor kao medij koji bilježi aktivno­sti koje su se u njemu dogodile. U novoj knjizi "Autotopografija I. 1924-1946" ispisuje posve osoban pogled na mjesta (Bia³ystok, £ódz, Gdansk, Varšava, Zagreb, Crikvenica,Karlovac, Senj, Mostar)  koja su ga odredila, u kojima je odrastao, školovao se,...
Kritika • 24.09.2009.

Damir Karakaš : Sjajno mjesto za nesreću

Priča o piscu iz Hrvatske koji preživljava na pariškim ulicama, ovaj put ne svirajući harmoniku, već crtajući karikature za turiste, nadajući se kako će pronaći nakladnika za objavljivanje svoga romana na francuskom, priča je o jednom gradu, bez imalo mistifikacije, bez imalo poliranja i romantičnih prizvuka. Karakašev je Pariz, viđen i doživljen iznutra, iz pozicije marginalca, mračno grotlo...