Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 18.08.2009.

Amos Oz : Priča o ljubavi i tmini

Pišući svoju autobiografiju „Priča o ljubavi i tmini" Amos Oz (Jeruzalem, 1939.) sjetio se te poznate anegdote iz novinarskog života. Loš čitatelj voli tračeve, on želi „malo viriti", kaže Oz. No kada bi, ipak, u stilu tog lošeg čitatelja, sumnjičavog i neprijateljskog novinara, postavili pitanje što je Amos Oz napisao u „Priči o ljubavi i tmini"? Ima li svoju tajnu? Možda neki...
Kritika • 17.08.2009.

Siniša Pavić : Plačeš li to?

Nova vizura iz koje progovaraju spomenuti pripovjedači, a Siniša Pavić nakon ove je knjige njihov više nego ravnopravni kolega, vizura je koju obilježavaju pripovijedanje u 1. licu, razotkrivanje intime, pisanje o obiteljskoj i ljubavnoj svakodnevici, vrlo često i ranjivost koju nije teško priznati, te antimačizam gotovo kao program. Je li to doista neka domaća varijanta onoga što se vani naziva lad-lit...
Kritika • 14.08.2009.

Nives Tomašević i Miha Kovač : Knjiga, tranzicija, iluzija

Pogledom na hrvatsko i slovensko izdavaštvo u komparaciji s britanskim i američkim tržišnim prostorom, ovi dugogodišnji ovjereni urednici u različitim izdavačkim kućama,  pronalaze odgovore na koji način knjiga odolijeva izazovu novih medija i globalnoga izdavačkog tržišta. Nekoliko je tema koje su im pri istraživačkom radu posebice plijenile pozornost: proizvodnja knjige, autor i autorska prava,...
Kritika • 13.08.2009.

Ivan Rogić Nehajev : Iz zapisa slobodnog suhozidara

Iako se i u ovoj knjizi, kao i u svim prethodnima ovoga autora, tijelo politike i politka tijela (bilo da se radi o nadzorno-penalnoj dimenziji prve, ili o emancipatornoj dimenziji druge sintagme) uzajamno isprepleću natječući se s tijelom povijesti, čini se da su se i Rogić i Nehajev po prvi put (poput onog svojedobno skašenog Birghama Younga, mormona iz Utaha) u atlas tijela kao sinegdohe beskuona nakanili...
Kritika • 12.08.2009.

Boris Gregorić : Kali Juga

Gregorićeve su se priče odmakle od minimalizma kao koncepta i teorije kao prostora koji treba demistificirati, pa je tu ulogu diskretno preuzela "stvarnost", ta magična riječ književnog naraštaja devedesetih. No, od njega je Gregorićeva proza ipak miljama daleko, jer "stvarnost" je za ovoga autora ona koja se uobličava brojnim metatekstualnim asocijacijama, širinom referencijalnog polja za koje je potreban...
Kritika • 27.07.2009.

Arsen Dedić : Zidne novine

Diletantija koja je Hrvatskoj ukrala kreativni sadržaj, a zadržala joj ime, barem što se pjevanih stihova i zrakom razbacanih nota tiče ima jednog jedinog iskrenog i istinskog predstavnika. To je Massimo Savić. Taj se barem ne trudi praviti da je originalan i da je u stanju izmisliti nešto svoje. On pjeva tuđe, ali na svoj način. Od Gorana Bregovića, Emira Kusturice, Tončija Huljića... razlikuje ga to...
Kritika • 25.07.2009.

Danijela Bačić-Karković : Rijeka u priči

Grad kao produkcijsko središte književnosti inicirao je Danijelu Bačić-Karković da u riječkoj čitanci sažme vrijeme i prostor kako bi se pokazali tradicijom baštinjeni odnosi kontinuiteta, ali i transformacije književnog diskursa. Kroz pet poglavlja (Uvod; Grad - zrcalo vremena, prostora, ljudi, stvari, zbivanja i sanja; Hrestomatija, Sažetak na engleskom, njemačkom, talijanskom, madžarskom, Izbori i...
Kritika • 21.07.2009.

Zvonko Karanović : Tamna magistrala

O tome da je Karanović sjajan pjesnik, bolje od ikoje moje primjedbe, kako one već artikulirane, tako i one u nastajanju, govori svaka njegova pjesma. Stoga mi je pred genijem melanholičnih, egzistencijalnih, širezavičajnih... tranzverzala svezati usne u nerazmrsiv znak »peace brother«. Urednik je u izboru poezije slijedio načelo gradacije. Motivske koja se, narativno-prikazivalačkom logikom teksta, vezala...