Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 20.08.2009.

Željana Giljanović : Karlin način

Očito računajući na pravilo kojeg se drže i autorice svjetskih hitova toga žanra, kako je od uspješnog romana dobro i isplativo napraviti serijal, Željana Giljanović pojavljuju se s "Karlinim načinom" koji se u potpunosti oslanja na "Bananu Split".  Ponovo su tu Karla, Sara i Lola, njihovi dečki, ljubavnici... Razlika je u tome što nam ovaj put sve djeluje viđeno/pročitano i mnogo manje svježe i...
Kritika • 19.08.2009.

Boris Gregorić : Kali Juga

Zbirka "Kali Juga" okuplja u dva dijela niz provokativnih, ironičnih, urbanih, emotivnih, slojevito  kolažiranih priča koje dubinski analiziraju "kult" krize srednjih godina različitih pripovjedača. Jer, piše Gregorić, "odjednom nam nekad bliske stvari mogu postati nevažne. Kao stare ploče bez nekadašnje magije. Kao i ljudi i gradovi koji izgube čaroliju". Gregorić često  zadire u neegzaktne sfere...
Kritika • 18.08.2009.

Amos Oz : Priča o ljubavi i tmini

Pišući svoju autobiografiju „Priča o ljubavi i tmini" Amos Oz (Jeruzalem, 1939.) sjetio se te poznate anegdote iz novinarskog života. Loš čitatelj voli tračeve, on želi „malo viriti", kaže Oz. No kada bi, ipak, u stilu tog lošeg čitatelja, sumnjičavog i neprijateljskog novinara, postavili pitanje što je Amos Oz napisao u „Priči o ljubavi i tmini"? Ima li svoju tajnu? Možda neki...
Kritika • 17.08.2009.

Siniša Pavić : Plačeš li to?

Nova vizura iz koje progovaraju spomenuti pripovjedači, a Siniša Pavić nakon ove je knjige njihov više nego ravnopravni kolega, vizura je koju obilježavaju pripovijedanje u 1. licu, razotkrivanje intime, pisanje o obiteljskoj i ljubavnoj svakodnevici, vrlo često i ranjivost koju nije teško priznati, te antimačizam gotovo kao program. Je li to doista neka domaća varijanta onoga što se vani naziva lad-lit...
Kritika • 14.08.2009.

Nives Tomašević i Miha Kovač : Knjiga, tranzicija, iluzija

Pogledom na hrvatsko i slovensko izdavaštvo u komparaciji s britanskim i američkim tržišnim prostorom, ovi dugogodišnji ovjereni urednici u različitim izdavačkim kućama,  pronalaze odgovore na koji način knjiga odolijeva izazovu novih medija i globalnoga izdavačkog tržišta. Nekoliko je tema koje su im pri istraživačkom radu posebice plijenile pozornost: proizvodnja knjige, autor i autorska prava,...
Kritika • 04.08.2009.

Frano Vlatković : Rastuće more

Čini se da Frano Vlatković u ovoj knjizi nešto rezimira. Najbolji u formi haikua, čak i kada njime ne želi ispuniti stranice knjige, obrise haikua zadržava u pjesničkim formama, i to kao gradbeni materijal lirske ambijentalnosti. Odnos haikua i Vlatkovića odnos je simbioze. Frano se u kući japanske forme osjeća kao na zavičajnome ognjištu, a očuđavanje koje, presađen u Vlatkovićev mediteranizam,...
Kritika • 29.07.2009.

Borivoj Radaković : Sjaj epohe

U sveopćem kaosu početka ‘90-ih "Sjaj epohe" dospio je samo do rijetkih knjižara. Taj je roman ipak brzo stekao kultni status, pa se distribuirao metodom iz ruke u ruku. I bila bi to još jedna zgodna pričica, gotovo fusnota u priči o knjigama i autorima nesklonim vremenima, da nam danas, kad ponovo čitamo Radakovićev prvi roman, nije jasno kako je, baš kao i kod Kamova, riječ o anticipaciji kasnijih...
Kritika • 27.07.2009.

Arsen Dedić : Zidne novine

Diletantija koja je Hrvatskoj ukrala kreativni sadržaj, a zadržala joj ime, barem što se pjevanih stihova i zrakom razbacanih nota tiče ima jednog jedinog iskrenog i istinskog predstavnika. To je Massimo Savić. Taj se barem ne trudi praviti da je originalan i da je u stanju izmisliti nešto svoje. On pjeva tuđe, ali na svoj način. Od Gorana Bregovića, Emira Kusturice, Tončija Huljića... razlikuje ga to...