Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 07.02.2009.

Tomaž Šalamun : More

"More" je mreža čiji gradbeni materijal ruši hijerarjije između službene povijesti i kontrahistorije. Uz službeno pamćenje kolektiva supostoji protupamćenje. Epizodama iz vremena koje je činjenica da su njihovi aktanti u bivše vrijeme službeno ubilježena lica kao što su to Tito, Hruščov, Camus, Artaud, Krist, Abel, Atlas... učinila povijesnim vertikalama, Šalamun su-postavlja Lada, Bracu, Metku,...
Kritika • 05.02.2009.

Branimir Bošnjak : Svrhe malih stvari

Svrhe su malih stvari da se ne zatvore u mit o malenkosti nego da o sebi prozbore pomičući granice koje im, uvijek izvana, arbitrarno ucrtava jedan drugi proizvoljni mit: onaj o veličini, o velikome i velikima. Sama po sebi, ta velika priča koja je vlasnik, čuvar i risar granica, je prazna. Prazna je jer nju artikulira, pozicionira i konstituira moć. Niz "malih pjesama", krokiji kozmosa u čašicama i niske...
Kritika • 04.02.2009.

Slađana Bukovac : Rod avetnjaka

Roman kroz priče iz psihijatrijske ordinacije uobličava vrlo kritičnu i vrlo realnu sliku hrvatskoga društva, mogli bismo reći netipična "stvarnosna proza" koja cijeloj stvari pristupa u literarnom smislu ambicioznije, manje kao preslikavanje, a više kao problematiziranje. Roman, u kojem su vidljivi svi potrebni uzorci tipičih neuralgičnih točaka, zamišljen je tako da njime dominira problem razočaranih...
Kritika • 28.01.2009.

Renato Baretić : Hotel Grand

Pa gdje je onda nestala ona narativna strast po kojoj je “Povjerenik” složen na posve prirodan, jednostavan i tako zanimljiv okolnoj zbilji način? Ono što u ovom nadrealnom hotelu nalik na wendersovski “Hotel od milijun dolara” izbija iz zidova, liftova, podruma, zavjesa, odnosa oca i sina, majke prostituke i kćeri, zaštitara Martina i Filipa, emocija je natopljena jadom, krhotinom osobnoga rasapa, ona...
Kritika • 25.01.2009.

Imre Kertesz : Dnevnik s galije

Da nije preživio holokaust Kertesz bi bio Seinfeld. S iskustvom Auschwitza sudbina se okrenula: postao je Preživjeli, a zatim književnik i filozof. Iskustvo holokausta je Kerteszovo literarno ishodište. U "Dnevniku s galije“ Kertesz zapisuje svoje filozofske misli, bilježi mukotrpno napredovanje romana (dva u trideset godina!), te opisuje posjet Buchenwaldu. U konstalaciji njegove literature "Dnevnik“...
Kritika • 13.01.2009.

Igor Štiks : Povijest poplave

Da je ovakve pretenciozne i štreberske šetnje po malo boljoj srednjoškolskoj lektiri, umjesto subjekta koji je napadno iznenađen činjenicom da mu se pružila prilika vidjeti svijeta, pa se, ustrašen od asfalta glasa cesarićevskokom nostalgijom u koju povremeno "ulijeću" Pero Zubac i Izet Sarajlić-nostalgijom u srazu s kojom je ona Matoševa, baš kao i Arsena Dedića, vlasništvo kreativnog levela 9 video...
Kritika • 13.01.2009.

Dimitrije Popović : Raspeće strasti

Autor nije zaboravio naznačiti kontekst iz kojega on gleda odnosno u kojemu se ova priča može događati. Blago se upuštajući u prikaze nekih svjetonazorskih sastavnica, s osobitim je obzirom naraciju zaustavio na onoj etičkoj koncepciji koja je ženu motrila kao grešno biće i izvor svekolikog zla u svijetu. Međutim, energija žene, njezina nepokolebljivost, njezina samosvjesnost i istinska osobna duhovnost...
Kritika • 05.01.2009.

Tomica Bajsić : Pobuna obješenih

Slijedivši osobni senzibilitet pjesnika koji, ako je dobar, uvijek k nama dolazi niotkuda, Bajsić je, barem se tako čini, ovdje napisanu pobunu, što se njezine poetske ideologije tiče, počeo podizati baš s te kote između diktature i anarhije; iz polazne točke submisivnog diktatora slova u vremenu u kojemu i sama anarhija zvuči nekako pregaženo sentimentalno. Da je toga itekako svjestan, Bajsić ilustrira...