Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 12.05.2016.

Ivan Jozić : Muška svinja

Naslov 'Muška svinja' i podnaslov 'i dvadeset očajno ljubavnih' (parafraza Nerude) nam pružaju sasvim dobar okvir i daju naslutiti u čemu se ovdje točno radi. Surovost i poetičnost, grubost i romantika, cinizam i naivni idealizam, humor i patnja sudaraju se u Jozićevim prozama i tvore jednu pitku, ali nipošto banalnu cjelinu.
Kritika • 09.05.2016.

Alain Badiou : Metafizika stvarne sreće

Bauk potrage za srećom kruži kapitalističkim imperijem. Priručnici za samopomoć šire se medijskim prostorom poput kudzu loze. Multimedijski psiholozi trže konzumerske recepte za sreću kroz televizijske emisije i knjiška 'self help' izdanja. A Alain Badiou na bauk potrage za srećom odgovara starim baukom komunizma.
Kritika • 05.05.2016.

Ivan Lutz, Gordan Sundać : Drum

'Drum' nam tako nudi horor, SF, denbraunovski triler s tajnim društvima i crkvenom ikonografijom, fantastiku i možda još ponešto. Začudo, stvar funkcionira. Ne funkcionira najbolje, da se razumijemo, ali vozi. Poput trideset godina starog golfa s novim lakom i kožnim sjedalima koji na tehničkom ipak prolazi tek milošću zaposlenika.
Kritika • 01.05.2016.

Christian Kracht : Imperij

Premda naizgled nalik na Kehlmannovo 'Mjerenje svijeta' Krachtov 'Imperij' bliži je, ako ćemo se zadržati unutar njemačkog govornog područja, Bernhardtu nego li Kehlmannu. Bliži je po pompeznom stilu, bliži je po čudačkom, tobože nehotimičnom humoru. I bliži je prije svega po povijesnom diskursu.
Kritika • 26.04.2016.

Delimir Rešicki : Lovci u snijegu

Rešicki se, čini se, odlučio na otvoren, transparentan iskorak k čitatelju, što se odražava i na diskurzivnoj strukturi pjesama: iz lirskog registra one, bez grubljih šavova, prelaze u onaj esejistički, dnevnički, komentatorski. Izrazito osobni pečat poduprt je autorskim fotografijama, efektno ukomponiranim u tekst.
Kritika • 18.04.2016.

Jean Echenoz : 14

Kritika • 11.04.2016.

John Burnside : Ljeto utopljenika

Burnside svoj roman, koji u narativnom smislu krase neočekivane natruhe kriminalističkog trilera, smješta u ambijent malenog otoka duboko u Arktičkom krugu. Nadahnut nordijskim mitovima i predajama škotski pisac uspješno rekreira atmosferu sa slavne slike norveškog slikara Haralda Sohlberga "Ribarova kuća" koja ujedno daje i naslov središnjem dijelu romana.
Kritika • 04.04.2016.

Michel Houellebecq : Pokoravanje

Muslimani, ili socijalisti, mogli bi krivo shvatiti 'Pokoravanje'. Mogli bi roman tumačiti kao Houellebecqovo plašenje 'muslimanskom opasnošću' i kolaboracionističkim kapitulanstvom socijalista. No prije svih 'Pokoravanje' bi krivo mogle shvatiti žene. Naravno, ako izvanrednu satiru staroga jarca zamijene za seksističke maštarije, staroga jarca.