Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Najava • Piše: I.P. - MV • 07.11.2018.

Interdisciplinarni znanstveni simpozij 'Slika i hiperrealizam: Slikarstvo, fotografija i film'
Održava se
15.-16.11.2018.

Jadranka Fatur, Obitelj u Jakovlju, 1985-87

Interdisciplinarni znanstveni simpozij na temu Slika i hiperrealizam: Slikarstvo, fotografija i film održat će se u četvrtak i petak, 15. i 16. studenoga 2018. godine u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (Avenija Dubrovnik 17).

Što se događa sa slikom „danas“ u doba sveopće vizualizacije života i stvarnosti? Da bismo mogli odrediti razliku između realizma i hiperrealizma potrebno je vidjeti kako fotografska slika „prikazuje/predstavlja“ ono što jest. U svim filozofijskim analizama ovog problema od Benjamina, Kracauera, Flussera, do Barthesa i Baudrillarda vidimo nešto zajedničko. Pojam se slike više ne izvodi iz sublimnoga objekta mita, religije i njihovih sekularnih nadomjestaka u modernome dobu kao što su to politika-ideologija i estetsko iskustvo. 

Nestanak referencijalnoga okvira onog što je označavao pojam svijeta nadomješten je znanstveno-tehničkom proizvodnjom „nove stvarnosti“. Utoliko se hiperrealizam ne svodi samo na tehnologijski napredak u „stupnju estetizacije“. Uostalom, slikarstvo 1970-ih godina, koje se poziva na iskustvo američkoga fotorealizma kasnih 1960-ih godina, nastalo je u praznome prostoru između pop-arta i konceptualne umjetnosti s težnjom da reklamnoj transparenciji estetskoga objekta suprotstavi ono subverzivno „živo“. 

Hrvatska umjetnica hiperrealizma, slikarica Jadranka Fatur, čija retrospektivna izložba u Muzeju suvremene umjetnosti 2018. godine predstavlja primjereni povod za teorijska promišljanja odnosa slike i medijski konstruirane stvarnosti (slikarstvo, fotografija i film), otvara svojim djelom bitna pitanja o krizi reprezentacije vizualnih umjetnosti „danas“. Stoga će se simpozij usmjeriti da pridonese kritičkom rasvjetljavanju uloge slikarstva, fotografije i filma u odnosu na fluidni referencijalni okvir digitalno umreženoga društva, politike i kulture bez koje slika ostaje neutemeljenom. 

Tematska okružja simpozija:

(1) Hiperrealizam, fotorealizam i filozofija medija

(2) Ima li slikarstvo još svoj predmet u doba vizualizacije života?

(3) Fotografija i film – što nakon reprezentacije?

(4) Slika u doba tehnosfere
 

U okviru rada simpozija bit će predstavljena i nova knjiga Žarka Paića "Anđeo povijesti i mesija događaja: Umjetnost-Politika-Tehnika u djelu Waltera Benjamina", koju je nedavno objavio Fakultet za medije i komunikacije iz Beograda u svojoj cijenjenoj biblioteci Filoxenia (urednik edicije: Obrad Savić, te glavna i odgovorna urednica Aleksandra Prole i izvršni urednik Ivan Isailović).

Tekstovi izlaganja sa simpozija bit će objavljeni u jednoj od publikacija časopisa Tvrđa Images - Journal for visual studies 2019. godine. 
 

Organiziraju: Hrvatsko društvo pisaca, Časopis za teoriju, kulturu i vizualne umjetnosti TVRĐA, Centar za vizualne studije iz Zagreba - IMAGES - Journal for Visual Studies i Muzej suvremene umjetnosti

Raspored izlaganja: HDP

– Komentari –

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –