Kritika • Piše: Vanja Kulaš

Philippe Claudel : Pseći arhipelag

Philippe Claudel čitatelja suočava sa sljedećom situacijom: na vrata nam pokuca netko tko očajnički treba našu pomoć, mi ga momentalno procjenjujemo kao potencijalnu prijetnju, čak ne kao životnu ugrozu, nego naprosto remećenje komocije. U atmosferi neznanja, apriornog straha i maksimalne fokusiranosti na osobnu mikrosituaciju, nestaje ljudskosti i suosjećanja, a kad toga nema, ne može biti ni života, zaključuje Claudel.
Prevoditelj predstavlja • Piše: MV Info

Prevoditelj predstavlja: Anja Majnarić

Knausgårdova 'Moja borba' svakako je moj najveći uspjeh dosad, i zbog svega navedenog, a i zato što su mi tad prvi put počeli pristizati upiti za intervjue, gostovanja na radiju i tribinama, objavljen je niz kritika i recenzija na portalima i u novinama. Ipak mi je nekako najdraže čuti kad netko od čitatelja spomene da mu se svidio prijevod. Čak su me u nekoliko navrata zamolili da im se potpišem u knjigu.

– Nove knjige –

Kritika • 17.02.2020.

Amos Oz : Fima

Ozov roman mami mješavinom privatnog i javnog, onim što se tiče Fime kao pjesnika ili zavodnika i onim što se, zahvaljujući njegovom maksimalističkom osjećaju dužnosti, tiče njegovih židovskih sunarodnjaka, pa posredno i neposredno cijelog svijeta.
Kritika • 24.02.2020.

Tom Wright : Sv. Pavao: Biografija

Dok čitamo ovu hvaljenu biografiju, koja u sebi objedinjuje povijesni i filozofsko-teološki diskurs, pred nama se razotkriva čovjek čije je djelo – bez obzira na to je li bilo cijenjeno ili osporavano, pravilno ili pogrešno shvaćeno – raslo i kroz njegova misijska putovanja i poslanice 'stvorilo novu vrstu čovječnosti – nove ljude, novu zajednicu, novi svijet'.
Kritika • Piše: Vesna Solar

Madeline Miller : Kirka

Okretanje homerske perspektive originalne priče o Kirki nije dakle samo književni štos, nego stvara nova i neočekivana značenja, pokazujući kako tumačenje događaja ne ovisi o njima samima, nego o vizuri iz koje se pripovijedaju. Osim temeljnog 'obrata' vizure u žensku, u romanu postoji još jedan neočekivani 'obrat', onaj u odnosu bogova i smrtnika.
Kritika • Piše: Mirko Božić

Alen Brlek : Sang

Brlekova poetika ima primjese taoizma - čovjeka vidi tek kao dio puno većeg, složenijeg sustava, pokazujući istovremeno da jedna tako mala jedinka može imati jednaku moć uništenja i kreacije. Srećom, poezija je alat kreacije i interpretacije, što je očito u svakoj pjesmi zbirke. Autor je već formirao vlastitu nišu unutar koje formulira lirske i semantičke konstrukcije. On dobro poznaje granice jezika, i oblikuje ga poput gline u inovativne i intrigantne forme.

– Profil knjiga - Znanje - Vorto Palabra - Vuković & Runjić - Edicije Božičević - OceanMore- novija izdanja –

– Ljevak - Fraktura - Hena com - Sandorf : novija izdanja –

– Planetopija - Srednja Europa - Naklada Breza - TIM Press - HSN - Medicinska naklada : novija izdanja –

Kritika • Piše: Vanja Kulaš

Mani Gotovac : Rastanci

Mani Gotovac oduvijek je umočena u tekst, bavi se kritikom, piše esejistiku, ali relativno kasno ulazi u fikcijsku prozu. Miješajući fikciju i fakciju ona zaranja do dna, ne boji se mraka, bespoštedno se razotkriva. Pa je tako ovaj roman, a proteže se kroz više od četiri desetljeća, i ogled o prolaznosti. Zanimljivo je čitati kako o starenju razmišlja netko tko je toliko proživio, a tako je mentalno svjež da naprosto ne može ostarjeti.

– Nove knjige - Publicistika i znanstvena –

– Nove knjige - romani –

– Nove knjige - poezija –

Preporuka • Piše: Marija Ott Franolić

Čitajte djeci: Slikovnice - izvori znanja

Čitajte djeci ono što im se sviđa, jer i knjige bez klasične priče nude mnogo prilika za razmišljanje, nadopunjavanje vokabulara i maštanje. Pogledajte samo kartu svijeta: koliko fantastičnih ljudi i običaja, novih i nepoznatih stvari, kakve uzbudljive pojave koje će djeci tek trebati objasniti!
Preporuka • Piše: Marija Ott Franolić

Čitajte djeci: Slikovnice za djecu do 3 godine

Probajte s djetetom stvoriti rituale čitanja, i dijete će u njima uživati. Pronađite dio dana prikladan za mirno zajedničko čitanje, možda omiljeni položaj, fotelju ili jastuk za čitanje, pa zašto ne i plišanog medvjeda koji čita zajedno s vama – svatko će znati na što će njegovo dijete najbolje reagirati.

– Knjige za djecu i mlade –