Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dragan Jurak ×

Kritika • 24.05.2017.

Ksenija Vidmar Horvat : Imaginarna majka

Ksenija Vidmar Horvat analizira sliku (slike) majke i majčinstva u poslijeratnoj kulturi, koncentrirajući se na tri povijesno i društveno različita sistema: poslijeratnom američkom kapitalizmu, poslijeratnom slovenskom socijalizmu, te slovenskoj tranziciji devedesetih i ranih nultih godina.
Kritika • 10.05.2017.

Konstantin Vaginov : Jarčeva pjesma

'Jarčeva pjesma' roman je o duhovnom egzilu, iza njegovih likova kriju se neki prepoznatljivi akteri postrevolucionarne scene (među njima i Bahtin). No prije nego odrazi stvarnih pjesnika i filozofa oni su 'kompleksne tvorevine koje nose kulturno pamćenje', Vaginovljevi likovi ispunili su svoju misiju kao poveznice između svjetova raskoljenih 1917.
Kritika • 30.04.2017.

Jurica Pavičić : Klasici hrvatskog filma jugoslavenskog razdoblja

Jurica Pavičić kreće od lapidarnog, kanonskog izbora deset autora i dvanaest filmova, no svakim esejom duboko zasijeca u dominantne filmske stilove i tematske mijene hrvatskog filma, i još dublje u povijesne, društvene i ekonomske fenomene hrvatskog društva, ispisujući izvanredne ekskurse na temu turizma, legitmiteta vlasti, ili etičkih atributa građanstva.
Kritika • 10.04.2017.

Sanja Kovačević : Kvalitetne TV serije

U načelu, televizija je komercijalno-populistički, srednjestrujaški, producentsko-scenaristički medij. Film je elitističko-nekonvencionalni medij, redateljskih vizija koje istražuju nove umjetničke prostore medija. No nedvojbeno, razlika između onog najboljeg od televizijskih serija, i onog najboljeg od svjetskog filma, posljednjih se godina smanjuje.
Kritika • 03.04.2017.

Anonimna : Jedna žena u Berlinu: ratni dnevnici

Desetljećima su u Njemačkoj masovna silovanja bila tabu. Trebalo je vremena da se taj kompleks ponovo otvori, i to prvenstveno kao pitanje ratnih zločina, ne kao revizionistički pokušaj izjednačavanja krivnje, niti kao pitanje 'časti njemačkih žena'.
Kritika • 09.02.2017.

Mihaela Gašpar : O čajnicima i ženama

Literarni amalgam u kojem svakodnevica postaje začudna, i obratno, u kojem začudan svijet postaje prepoznatljiv i svakodnevan... Ovdje na djelu imamo jako finu književnost. Sasvim ozbiljnu književnost. I to po svim linijama. 'O čajnicima i ženama' funkcionira u detalju, u cjelini; kao poezija, kao roman; kao roman o ženama, kao žensko pismo.
Kritika • 23.01.2017.

Srećko Horvat : Radikalnost ljubavi

Revoluciji, ubijenoj asketizmom, treba ljubav. Ali i više, ljubavi, kakva jest u svojoj trećoj 'civilizaciji', ispražnjenoj od sadržaja i pretvorenoj u robnu razmjenu preko društvenih mreža, treba revolucija. Srećko Horvat, u svojoj knjizi 'Radikalnost ljubavi' kaže, citirajući Rimbauda, ljubav treba ponovo izmisliti. Danas više no ikad.