Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Jagna Pogačnik ×

Kritika • 12.12.2007.

Biblioteka 'Mali kalibar'

Ovakva izdanja u renomiranoj izdavačkoj kući iznimno su važna, čak i dok ne krenemo ocjenjivati njihovu književnu kvalitetu, ponajprije iz razloga kojeg urednik Lokotar očito jako dobro zna - bez novih imena i debitanata, naime, književna scena ne može računati na dobro zdravlje; mlade snage i njihove svježe ideje jedino su jamstvo njezina opstanka, bez obzira radilo se o nastavljačima poznatih modela ili...
Kritika • 04.12.2007.

Krešimir Blažević : Cigarete i tablete

Blažević po svojoj unutarnjoj vokaciji nije bio sklon velikoj medijskoj pompi, pa je njegov književni rad - od kojeg bi neki drugi, sa sličnom biografijom, posve sigurno napravili barem nekoliko «eventa» - ostao u većoj mjeri nezapažen i ruban. Kako sam imala sreću i osobno ga poznavati, znam s koliko je samozatajnosti i skepse uopće pristao na objavljivanje svojih priča, pa i spomenute autobiografije,...
Kritika • 27.11.2007.

Delimir Rešicki : Ubožnica za utvare

Priče Delimira Rešickog neobičan su spoj emocionalnosti i stiliziranosti na razini gotovo pojedinačne rečenice i oštre ironije prema natruhama zbilje koja ponekad ostaje samo pozornicom, a ponekad vrlo nasilno prodire u svjetove njegovih prekrasnih gubitnika. Stoga one možda ostavljaju privid nekakvog «starinskog» literarnog koncepta, u kojem još postoje lokoti ljubavi kao zavjeti vječnosti, no prava je...
Kritika • 19.11.2007.

Svjetlana Gjoni : Nula Nemo

Gjoni dobro zna da na početku čitatelja treba uvući u priču, pa mu postavlja, kako sama kaže, «udicu» u formi kriminalističke inicijalne situcije - bečki suteren, dvoje mrtvih i jedna nestala djevojka, a roman koji slijedi prijevod je spisa pronađenih kod gospođe koja se zatekla u suterenu pri dolasku policije i izjavila «alles im Roman». To «sve u romanu» izimno je digresivna priča, ispripovijedana...
Kritika • 12.11.2007.

Dalibor Šimpraga : Anastasia

«Anastasia» je roman u kojem se izmjenjuju i sklapaju prilično oprečne dionice – tipične birtijaško-frajerske «stvarnosne» epizode, «meke» ljubavne scene u kojima se na trenutke mijenja i pripovjedačka vizura, psihoportreti, zaokružene priče koje ispisuje glavni akter, a sve su one, nekada slabijim a nekada vrlo snažnim intenzitetom sučeljene s povijesnom pričom o opsadi i osvajanju Carigrada,...
Kritika • 24.09.2007.

Boris Greiner : Život na tavanu

Sklonost konceptualizmu i odmak od bilo kakve trke za trendovima, profitom i shvaćanjem knjige kao robe, Greiner iskazuje i svojom novom prozom, zbirkom crtica "Život na tavanu" čija je distribucija namjerno svedena na tehniku - iz autorovih ruku u ruke čitatelja. Naime, svaki je primjerak knjige, koja grafički uspješno predstavlja «običnu» bilježnicu, nedovršen i okončan tek u trenutku primopredaje kad...
Kritika • 11.09.2007.

Ljiljana Filipović : Nestali ljudi

Priča je to o Inspektoru iz zagrebačke policijske postaje koji radi u arhivu u kojem se čuvaju neriješeni slučajevi nestalih ljudi, a poslije radnog vremena piše romane u kojima svi likovi - nestaju. Nestali ljudi, tako, funkcioniraju kao Inspektorova opsesija koja u potpunosti ispunjava njegov život, a romani koje piše nisu namijenjeni objavljivanju i čitateljima, već svojim fabulama i stavom kako ne...
Kritika • 03.09.2007.

Ludwig Bauer : Zapisi i vremena Nikice Slavića

Nikica Slavić hagiografski pristup zaslužuje svojim čvrstim moralnim opredjeljenjima i žrtvama koje je bio spreman zbog njih podnijeti. Potomak bogate kninske trgovačke obitelji, oduvijek senzibiliziran za socijalne nepravde, postao je jedan od predratnih ljevičara-idealista, kasnije partizan bez puške, koji je pravdu na svoju štetu nastavio tražiti i nakon rata i uspostave socijalističkog poretka, što ga...