Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 19.03.2008.

Borges i Casares : Šest problema za don Isidra Parodija

Pod zajedničkim patronimom (koji koristi imena njihovih djedova) Borges i Casares objavili su seriju parodijskih kriminalističkih priča. U njima svjetski i argentinski klasik, uz mnoštvo eruditskih referenci i citata (temeljito popraćenih napomenama prevoditeljice) daju satiričan presjek argentinskog društva 40': od novinara i glumaca, do futurističkog pjesnika koji se Isidru obraća „s...
Kritika • 19.03.2008.

Ivan Aralica : Runolist

Nakon autobiografskog «Sunca», eto nam ponovo Ivana Aralice, ovoga puta s romanom parabolom, u kojem prosvjetiteljskom gestom nastoji čitateljima prenijeti vlastite životne mudrosti i poruke za sretan život. Pisac kojem smeta «antipodna pozicija» u domaćoj književnosti i šikaniranje literature s nacionalnim obilježjima (ma što to bilo) tek je mjestimice aludirao na suvremenost, toliko mjestimice da je s...
Kritika • 17.03.2008.

Frank Westerman : Inženjeri duše

Veza između totalitarnog društva i vodogradnje nije bila specifičnost Staljinova režima. Dapače. Još je Marx utvrdio da tiranski režimi obično nastaju u područjima u kojima klima i tlo pozivaju na gradnju gradioznih irigacijskih ustava. Naime, njihova gradnja zahtijeva centralističnu državnu silu i golemu (prisilnu) radnu snagu. U knjizi „Orijentalne despocije" njemački sinolog Karl August...
Kritika • 13.03.2008.

Jay McInerney : Sjajna svjetla, velegrad

Mladi pisac na prečac je osvojio New York svojim polubiografskim romanom o yupijevskim partijanerskim noćima na Manhattanu. „Sjajna svjetla, velegrad" predstavljao je roman svog vremena. Najednom, rukopisi o mladim ljudima u hiperurbanom okružju postali su među izdavačima najtraženija roba. Skovan je i termin literarnog „brat packa" u koji je Village Voice zajedno s McInerneyem ubacio i Breta...
Kritika • 12.03.2008.

Milan Fošner : Šibajući mrtvog konja

Roman sexpistolsovskog naslova prozni je prvijenac pjesnika Milana Fošnera (1971) i spada u «ladicu» onih romana koji tematiziraju svakodnevicu, s težištem na svijetu margine i luzera. Glavni junak Ivan Horvat dane provodi u koordinatama trešnjevačkog kvarta, na relaciji stan-birtija-kladionica, bez posla je i novaca, a kao prtljagu vuče obiteljske probleme i propale ljubavne veze... piše jednostavnim...
Kritika • 04.03.2008.

Slađan Lipovec : Rijeke i mjesečine

Tijelo je njegova teksta, kao i tekstura tijela upisanih u stihove, trajno u pokretu. Ono »mijenja mjesto kratkotrajnog prebivanja« i pod nogama prostire prostore. Krajolike, piše Lipovec, kroji kao kulise, i iako »u vrevi ljudi šuti, ne zastaje, ne zaustavlja se.« Tijelo jest dok se kreće, jer ako zastane, »kao tekućina, zalijeva ga tuga«, ali to kretanje nešto je, pribojava se autor, što tijelu može...
Kritika • 04.03.2008.

Yves-Alexandre Tripković : Pariz nema jutra

Postavljeni poetički itinerer iz prve knjige koji se kreće ludističkim naratološkim putevima traganja za odrazom prošlosti u tranzicijskom svakodnevlju, u romanu „Pariz nema jutra" se razvija u priču o mogućnostima opstajanja arhetipskih istina u informacijsko doba falsificiranja znanja (npr. fragment krivotvoritelji.doc), ali i u virtualni susret Plauta, Moliera, Držića i Sterije Popovića, kao i u...
Kritika • 27.02.2008.

Boris Perić : D'Annunziev kod

Bizarna sudbina talijanskog pisca i političara G. D'Annunzia, ekscentrika s nedovoljno istraženom životnom epizodom u kojoj se pojavljuje kao okupator Rijeke za vrijeme 1. svjetskog rata i njegovo književno djelo (roman «Giovanni Episcopo» posudio je kroatiziranu varijantu imena Perićevu glavnom liku Ivanu Biškupu!), ovoga puta poslužili su kao polazište za jednu fabularnu dionicu novog Perićevog...