Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 04.03.2008.

Yves-Alexandre Tripković : Pariz nema jutra

Postavljeni poetički itinerer iz prve knjige koji se kreće ludističkim naratološkim putevima traganja za odrazom prošlosti u tranzicijskom svakodnevlju, u romanu „Pariz nema jutra" se razvija u priču o mogućnostima opstajanja arhetipskih istina u informacijsko doba falsificiranja znanja (npr. fragment krivotvoritelji.doc), ali i u virtualni susret Plauta, Moliera, Držića i Sterije Popovića, kao i u...
Kritika • 27.02.2008.

Boris Perić : D'Annunziev kod

Bizarna sudbina talijanskog pisca i političara G. D'Annunzia, ekscentrika s nedovoljno istraženom životnom epizodom u kojoj se pojavljuje kao okupator Rijeke za vrijeme 1. svjetskog rata i njegovo književno djelo (roman «Giovanni Episcopo» posudio je kroatiziranu varijantu imena Perićevu glavnom liku Ivanu Biškupu!), ovoga puta poslužili su kao polazište za jednu fabularnu dionicu novog Perićevog...
Kritika • 26.02.2008.

Stjepan Vukušić : Zemaljskom usprkos

Teme su u zbirci, pogotovo kad ih se odvoji od stihovnoga staništa, vječne i baš ih ta vječnost, koja egzistira izvan, iznad, pokraj i onkraj same pjesme, oslabljuje kao lirske uradke. Jezik, ma koliko Vukušić bio sam sebi suveren unutar njegova svijeta, ovdje se, na paradoksalan način, izvlači oz okvira pjesničkog jezika, i, iako u njega mimikriran, simultano obavlja funkciju opisa i objašnjenja svijeta,...
Kritika • 25.02.2008.

Vladimir Nabokov : Očaj

Loša kob „Očaja" i dalje se nastavljala. Ono što je preživjelo Hitlera, bombardiranja i nevoljke prevoditelje, dopalo je šaka marksističkih kritičara. Već 1939. Jean-Paul Sartre je žalio „i autora i glavnu ličnost koji su žrtve rata i emigracije". U predgovoru engleskom izdanju iz 1965. Nabokov je pomirljivo odgovorio da se „ova knjiga manje dotiče bijelih od mojih drugih emigratskih...
Kritika • 23.02.2008.

Boris Domagoj Biletić : Pristrani čitatelj I. i II.

Ovo emocionalno okupljanje oko zavičajnika zadobiva vrijednost u onome trenu kada ono nije samo frazeološki usmjereno iskazivanju hvalospjeva, već kada ova "slagalica motrišta" poprimi oznake "istinske magije koja je posve neprimjetna". Tada čitatelji Biletićevu ponekad oštru, provokativnu, gotovo svađalački zavodljivu riječ, posebice kada piše o agramerskoj kulturnoj i književnoj centralizaciji,...
Kritika • 07.02.2008.

Robert Perišić : Naš čovjek na terenu

Perišić se odvažio zadržati pogled na nizu društvenih pojava koje su postala opća mjesta tranzicijskih turbulentnih prostora pa se „Naš čovjek na terenu" slobodno može čitati i preko oznake angažiranog romana kojeg potpisuje autor koji je kritički uronjen u aktualne probleme društva i kulture. Njegova angažiranost nije, međutim, isključivo svodiva na koncept angažirane književnosti i politizirane...
Kritika • 05.02.2008.

Zoran Pilić : Doggiestyle

Podijeljene u četiri prozne cjeline, kojima svaki put prethodi svojevrsni prozni intermezzo čak i grafički markiran i odijeljen od ostatka knjige, priče «Doggiestylea» u vrlo dinamičnom ritmu šaraju prostorima intime (odnosi ljubavnih parova), tematiziraju muška prijateljstva i postratne sindrome, fabuliziraju vijesti koje pripadaju domeni crne kronike, ali i one koje se mogu podvesti pod obične priče i...
Kritika • 05.02.2008.

Nada Galant : Neka buo

Kakvo je to, modrozeleno, poimanje teritorijalnosti!? Zar se more razlikuje od mora!? I kako se i čime može ograditi voda tako da ti je ona tvoja, kućna, tebi bliža od one po kojoj, tada na drvenoj plovećoj kući, svijetom putuješ!? Može. Najvjerojatnije imaginacijom i »energijom svojatanja« dobrog domaćina, koji se, identificirajući se s njegovim, otvara svijetu i poziva ga k sebi. Ovakva...