Kritika • 09.04.2022.

Miljenko Jergović : Trojica za Kartal

Bilo bi potpuno besmisleno kvalitativnom gradacijom uspoređivati 'Sarajevski Marlboro' i 'Trojicu za Kartal', to nisu iste knjige niti je njihov nastanak vezan uz isti neposredni kontekst. Osim toga, problem je kritičke recepcije Jergovićeva stvaralaštva nerijetko primarno neknjiževne prirode. Često put ocjene proizlaze iz nazovi-analize njegove ličnosti, a za posljedicu imamo ili panegirike ili unižavanje.
Kritika • 05.04.2022.

Bonislav Kamenjašević : Kotlovnica

'Kotlovnica' Bonislava Kamenjaševića knjiga je u kojoj se autor vrlo uspješno uhvatio u koštac ne samo sa pisanjem o suvremenom svijetu, nego i o mogućnosti da o tom svijetu autonomno i suvislo govorimo kroz književni tekst. Ovo je knjiga koja je na idejnom planu jako poticajna, a koja je i stilski vrlo dobro izvedena.
Kritika • 30.03.2022.

Michio Kaku : Božja jednadžba

Određenje vrste ovog teksta stvar povjerenja. Bez matematičke pozadine koja bi bila de facto dokaz začudnih zaključaka čitatelj je dužan vjerovati Kakuu na riječ, dok mu ovaj iznoseći ih dubinski potresa uvriježene spoznaje temeljene na uobičajenoj ljudskoj osjetilnoj percepciji. S druge strane, nepovjerljivost ovaj tekst pretvara u znanstvenu-fantastiku, neku bizarnu priču o opsesiji s mitskim...
Kritika • 29.03.2022.

Stefan Zweig : Novela o šahu

'Novela o šahu' izvanredna je literarna partija šaha između autora i čitatelja, partija u kojoj prvi potonjeg svakim svojim potezom uvlači dublje u sukob, navodi na praćenje njegove igre i nikada mu ne dopušta da u potpunosti preuzme vodstvo. Poput velikog doktora, i Zweig je u glavi složio desetke mogućih čitateljskih odgovora svojim literarnim podražajima.
Kritika • 28.03.2022.

Stanislav Habjan : Car je gol na kiši

Usprkos performansu kao nul-točki knjižne konzumacije i upućivanju na internetski „izlog snimaka“ umjetničkoga kolektiva, važno je napomenuti da knjigu možemo, sa svim njenim prividnim nedovršenostima, recepcijski gustirati neovisno o (ne)uknjiženom kontekstu. Upravo je to ono što knjizi dopisuje osobitu vrijednost, estetski zamah realiziran dominantno stilski neutralnim, korespondentnim zalihama jezika.
Kritika • 24.03.2022.

Dragan Jurak : Ah!

Kritika • 20.01.2022.

Dinko Kreho : Odmor od kulture

Stilski, možemo govoriti o razmjerno jednostavnom diskursu, katkad takoreći informativnom, uz suptilna povremena skretanja u digresiju koja uglavnom ne ometaju fabularnu liniju. Lik-pripovjedač u pravilu nije i središnji lik priče, on je (katkad i oni) obično poznanik ili prijatelj središnjega lika koji biva opisan psihološkom i moralnom, rjeđe društvenom, a tek neznatno fizičkom karakterizacijom.
Kritika • 03.01.2022.

Arkadij i Boris Strugacki: Teško je biti bog

Od vremena kada su braća Strugacki napisali svoj roman do danas prošlo je šezdesetak godina. Mnogo se toga promijenilo, no čini se da je danas 'Teško je biti bog' još aktualniji i provokativniji nego u doba svog nastanka. Nije potrebno putovati do druge planete: neizrecivo siromašnom dijelu čovječanstva u, recimo, Africi netko se iz evropskog višeg sloja doista može doimati poput boga.