Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Razgovor ×

Razgovor • 09.06.2009.

Jagna Pogačnik : Formula dobre novinske kritike je - simple&smart

Formula dobre novinske kritike je - simple&smart. U te dvije kartice moraš ugurati malo sadržaja, dvije-tri rečenice o dosadašnjem opusu pisca i njegovom mjestu na sceni i prije svega jasan vrijednosni sud je li ta knjiga dobra ili loša. Ako si pri tome i malo duhovit i ubaciš neku foru, tvoji su urednici još sretniji. Ježim se od kritika koje prepričavaju i motaju priču, a nemaju vrijednosnog suda, to...
Razgovor • 17.05.2009.

Predstavljamo nakladnike : Josip Pandurić (Disput)

Kupovni interes domaće publike za ozbiljna nekomercijalna djela bitno je ograničen i stoga otužno malen. Objaviš, primjerice, kapitalan, silno nedostajući izbor lingvističkih rasprava Romana Jakobsona u knjizi "O jeziku", u što si uložio godinu i pol mukotrpnog prevoditeljskog i uredničkog rada, i onda godinu i pol nakon izlaska knjige iz tiska pogledaš koliko si primjeraka prodao i opetovano se...
Razgovor • 29.04.2009.

Senko Karuza : Sreća za vinograd, radovi su u tijeku

Festival Maremare je formalni nastavak i pokušaj pristojnog uobličenja onoga što se u proteklih dvadesetak godina događalo u Moloj Trovni, a što je bilo obilježeno silovitom željom i voljom da se na otoku, na kraju svijeta i interesa bilo kojeg menađmenta, dakle profita u bilo kojem obliku, pokrene i prikaže živo tkivo koje može proizvesti bilo koja umjetnička praksa. Jednostavnije rečeno, trudio sam...
Razgovor • 20.04.2009.

Ivo Brešan : U umjetnosti stvarima se mora prilaziti samo sa stajališta skepse

Između smeća i elite, uzetih u smislu društvenih slojeva,  nema nikakve razlike osim što je u potonjem slučaju smeće premazano preljevom koje mu daje izgled ukusna kolača. To je razlika između bagre i elite. Što se tiče lijepog i ružnog, tu sam istaknuo misao kako vrhunski lijepo i vrhunski ružno zapravo izazivaju u nama isti doživljaj - zapanjeni smo nečim  mističnim što ne možemo definirati.
Razgovor • 11.04.2009.

Nadežda Čačinović : PEN je kolektivni javni intelektualac

PEN nije sindikalna organizacija niti predstavlja interese neke određene grupe, već dobru volju ljudi koji sudjeluju u javnosti. Od PEN-a se ne može ništa tražiti, nećete dobiti dodatke na penziju, neće vas učiniti zaslužnim umjetnikom ili se boriti za to da dobijete stan od Grada. Ako se pridružite PEN-u, znači da imate aktivistički poriv pa bismo se mogli zapitati zašto su se u PEN učlanili ljudi...
Razgovor • 15.03.2009.

Davor Šišović : Razlike između Istrijana i Istrana - nema

Primijetio sam da prosječni čitatelji jako malo čitaju domaće pisce, da čitatelji koji ponekad uzmu domaću knjigu uopće nemaju širi pregled scene i nemaju pročitano s čime usporediti; primijetio sam zaprepastivši se da čak ni ljudi koji pišu o knjigama ne prate domaću produkciju dovoljno široko, pa čak i da hrvatski pisci skoro uopće ne čitaju jedni druge.
Razgovor • 01.03.2009.

Sanja Lovrenčić : Pišem za djecu ali se ne smatram 'dječjim piscem'

Priča "Martinovih struna" nije autobiografska. No ja jesam provela neko vrijeme živeći između Hrvatske i Njemačke pa sam u knjizi koristila neke slike i atmosfere iz svojega iskustva. U prozi, realističnoj kao i fantastičnoj, važna je autentičnost detalja, da joj to daje osobnost i uvjerljivost. Druga vrsta uvjerljivosti je dočaravanje svijesti likova. Sama, naravno, ne mogu procijeniti koliko dobro mi to...
Razgovor • 24.02.2009.

Antonija Novaković : Riječima hvatam trenutak koji mi je intimno bitan

Najljepša pjesnička figura je nazvati stvari njihovim pravim imenom. U zbirci ima puno mjesta na kojima se, stilski govoreći, još tražim, ali se nadam da kao cjelina daje dojam o onome što zapravo nastojim: riječima uhvatiti trenutak koji mi je intimno bitan, nešto kao fotografski le moment decisif. Međutim, nije mi u cilju egzibicionizam, nastojim da ono o čemu govorim rezonira s onim što se, sada i...