Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Razgovor ×

Razgovor • 20.03.2012.

Natalija Grgorinić i Ognjen Rađen : Pisanje je oblik združivanja

Biti "mona i štupido“ je časno zanimanje, jer znači dijeliti sudbinu zajednice, jer znači da nam je glavna imovina naivna vjera da će nam svima sutra ipak biti bolje, ako se budemo trudili i ne budemo se dali gaziti, da društvo kojega smo dio ipak napreduje zahvaljujući našem doprinosu, unatoč pojedincima koji smatraju da njima može biti dobro bez obzira koliko je loše njihovim susjedima. Sasvim je...
Razgovor • 06.02.2012.

Faruk Šehić : Ljudsko biće nije u srodstvu s božanskim bićima

Kakav bih ja to bio čovjek kada bih u svoju literaturu ugrađivao mržnju. To je nemoguće, papir se opire tome, riječi, jezik sve se opire tome. Svi dobri pisci su mahom antinacionalisti. Moja književnost o ratu je takva kakva je, realna. To je snimanje filmskom kamerom. Kad gledaš taj film na tebi je da donosiš zaključke. Sve je vidljivo, nema relativizacije, zna se vrlo dobro ko pripada kojoj vojsci....
Razgovor • 31.01.2012.

Gordana Crnković : Kritičar mora promatrati domaća djela u svjetskom kontekstu

Ako se bavite književnom kritikom, uputno je isključiti strah od zamjeranja. Potrebno je biti dobronamjeran, pakost s kritikom nema i ne bi trebala imati baš ništa zajedničko. Prigovore treba artikulirati kulturno,  s mjerom i sa stilom. Ako ste sigurni u svoju neovisnost, dobronamjernost, i pokušavate raditi na tome da zadržite što višu razinu argumentacije, poneka neugodnost ipak sigurno neće izostati,...
Razgovor • 06.12.2011.

Jurica Pavičić : Jugoslavenski film nije samo puki zbroj nacionalnih studija

Nakon 1990., nekadašnje su jugoslavenske republike konstituirale svoje nacionalne kinematografije i to tako da su prije nastale filmove "prevele" u svoj korpus. Taj je proces prošao bez komentara, kao nešto što se podrazumijeva. No, iako legitiman i donekle razumljiv, on postaje problematičan ako se zanemare dvije stvari. Prva je da svi filmovi snimljeni prije 1990. ne prestaju time biti i jugoslavenski; ...
Razgovor • 01.12.2011.

Literatura bi se uskoro mogla pretvoriti u neku vrstu plemenite reportaže

Oni su mladi. Oni puno čitaju. Oni prate i bosansku, i regionalnu, i svjetsku književnost. Okupljaju se oko književnog časopisa (sic!). Imaju oštra zapažanja. I još oštrija pera. Oni su nove književno-kritičarske bosanske snage. U ime književnih kritičara književnog časopisa  (sic!) na pitanja Ane Ðokić odgovara glavni urednik, Mirnes Sokolović.
Razgovor • 11.10.2011.

Ivana Guljašević : Još uvijek uglavnom gazim po trnju

Knjiga ima samo jedan cilj, a to je doći do čitatelja i do drugog čitatelja i trećeg i tako do milijuntog. Književnim festivalima knjigama se daje druga dimenzija koja nije nužno dobra. Najćešče nije dobra. Kriteriji su uglavnom čudni, gleda se tko zna što. Previše vlada politika, međusobna poznanstva, netko je uvijek nekome konkurencija... nije to zdravo. Knjiga je za čitanje jedan na jedan sa...
Razgovor • 03.10.2011.

Marko Šelić Marčelo : Pisanje je autoterapija

Oduvek su me fascinirali konceptualisti i, uopšte, stvaraoci koji umeju da zajašu ideju, a ne ona njih. Istina, jahanje ideje je težak rodeo: kao entitet koji je po svojoj prirodi apsolutno osvajački nastrojen, one ne pristaju rado da budu kontrolisane. I eto zabave. Ako izdržiš da neko vreme u tvojoj glavi ti i ideja budete cimeri, bolje ćete se upoznati - i bolje organizovati. Tako ja stvaram, a...
Razgovor • 07.09.2011.

Ozren Kanceljak : Pop glazba je industrija - ne umjetnost

Notorna je laž i obmana koja stoji u preambuli autorskog prava - a to je da se radi o umjetničkim pravima. Naprosto nije svaki trag koji ostavi pero, kist, svaki ton zabilježen u studiju -umjetnost. I to najveći dio nije, a tek rijetki možda jesu. A čim netko primi mikrofon, opandrči gitaru, napiše riječ i nazove to pjesmom - stupa u sustav zaštite umjetničkih / autorskih prava. I to je osnovno...