Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Vijest • Piše: MV Info • 16.08.2011.

Criticize this!

Kritika suvremene umjetnosti uvelike doprinosi tom dijalogu jer otkriva načine na koje suvremena umjetnost (de)konstruira nacionalne mitove i identitete kao i sliku Drugog koju društvo oblikuje. Osim toga, kritika propituje načine na koje se suvremena umjetnost nosi s neuralgičnim točkama i traumatičnim događajima društva.

Projekt Criticize this! polazi od uvjerenja da se otvoreno i uistinu demokratsko društvo stvara kroz dijalog ne samo unutar jednog društva već i izvan njegovih granica, a bavi se suvremenom književnošću te vizualnim i izvedbenim umjetnostima nastalim u posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori te Bosni i Hercegovini. Određuju ga tri glavne teme:

· Suočavanje s prošlošću
· Društvena transformacija
· Identitet


S obzirom da kulturne elite u ovim zemljama uvelike ignoriraju ova pitanja te nisu započele proces međukulturnog dijaloga, projekt nastoji osnažiti mlade neetablirane kritičare umjetnosti i uključiti ih u javno promišljanje suvremene umjetnosti. Oni dosad nisu imali prilike steći iskustvo u relevantnim medijima niti su dobili prostor, kako u svojoj zemlji tako ni u drugim zemljama regije, da o tome pišu.

Stoga ovaj projekt pruža priliku mladim kritičarima da steknu veće znanje i razumijevanje ovih problema u transnacionalnom kontekstu, da steknu iskustvo kroz rad s međunarodnim stručnjacima, mentorima, umjetnicima i djelima suvremene umjetnosti te da putuju i povežu se s europskim kolegama.


Stup projekta čine tri Art modula koja započinju predavanjima međunarodnih stručnjaka te traju četiri mjeseca tokom kojih mladi kritičari u suradnji s iskusnim mentorima intenzivno pišu i objavljuju kritike na partnerskim portalima. Osim na portalima Booksa.hr, (Elektro)Beton.net, Kulturpunkt.hr, Plima.org, SEEcult.org, izbor tekstova se objavljuje svaki mjesec u podlistku koji će izlaziti uz dnevnike Danas i Pobjeda u Srbiji i Crnoj Gori te uz tjednik Novosti u Hrvatskoj kao i na portalu Eurozine, lokalnim radio postajama i drugim portalima. Osim toga, svi tekstovi će biti objavljeni u elektronskoj publikaciji na engleskom jeziku.

Tokom projekta kritičari će imati priliku putovati po navedenim zemljama i upoznavati se s umjetnicima, a u prosincu 2012. godine najboljim mladim kritičarima bit će dodijeljene nagrade.   


Aktivnosti

Art moduli podrazumijevaju intenzivan četveromjesečni mentorski program koji mladim kritičarima omogućava stjecanje iskustva u pisanju kritika te daje vidljivost objavljivanjem u različitim medijima. U sklopu projekta bit će organizirana tri Art modula a svakom od njih prethodi natječaj na kojem se biraju polaznici. Art moduli započinju javnim predavanjima međunarodnih stručnjaka nakon čega slijedi rad s mentorima i objavljivanje kritika na partnerskim portalima.

Tijekom modula, mladi kritičari imat će priliku putovati po zemljama regije kako bi pratili umjetničku produkciju u svim zemljama te upoznali umjetnike. Osim kritika, kritičari će u sklopu edukacije te u dogovoru s mentorom napisati po jedan esej na temu suvremene umjetničke produkcije. U tu svrhu najbolji od njih dobit će sredstva za istraživanje u drugim zemljama regije.

Sve troškove pisanja, putovanja i istraživanja snose organizatori projekta.


O prijavama i još neki detaljima više ćete pronaći ovdje.


Art modul I

Beograd, Dom omladine, 29.9. - 2.10.

Mentori za književnost: Saša Ćirić i Boris Postnikov
Mentori za vizualne umjetnosti: Miha Colner i Darka Radosavljević
Mentori za izvedbene umjetnosti: Igor Ružić i Ivan Medenica


***

Projekt Criticize this! osmislile su organizacije Kulturtreger i Kurziv iz Zagreba (Hrvatska), KPZ Beton i SEEcult.org iz Beograda (Srbija) te Plima iz Ulcinja (Crna Gora). Nositelj projekta je udruga Kulturtreger iz Zagreba.

Projekt se provodi u sklopu programa 'Kultura 2007-2013' Europske Komisije, a uz podršku Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Ministarstva kulture Republike Srbije i Ministarstva kulture Crne Gore.

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –