Kritika • Piše: Ante Nenadić

Rudyard Kipling : Opsjene i sablasti

Koliko je teško premostiti jaz među kulturama ako se ne oslonimo u potpunosti na uvriježene generalizacije o univerzalnim ljudskim refleksima, znaju svi koji su išta pročitali, jer u tom jazu nema ništa doli priča i nakon nje samo još jedna priča. Kipling je možda i bio agresivan imperijalist, tko zna, ali njegov tekst nesumnjivo je višeslojna poruka koja svjedoči i o politici reprezentacije Indije i pristranosti uvjetovanoj 'plemenskom' pripadnošću, ali i o nama samima.
Kritika • Piše: Ante Nenadić

Manfred Spitzer: Epidemija pametnih telefona & Miha Kovač: Čitam, da se pročitam

Kontekst Spitzerova kritičkog polazišta jednak ili barem dio iskustva kulture koju kritizira, dok Kovač s druge strane polazi od jednostavne pretpostavke uzajamnog povjerenja između čitatelja i autora temeljenog na nekakvoj, ma kakvoj god bilo, esencijalnoj ljudskosti. 'Vjeruj mi na riječ', kaže Kovač, a Spitzer nešto glasnije: 'vjeruj mi na broj uz riječ', tako to nekako izgleda, svatko će naći svoga konja za utrku, a zašto ne oba?
Kritika • Piše: Vanja Kulaš

Nicolas Mathieu : I djeca njihova za njima

Mathieuov roman, osim što je bez daljnjeg dojmljiv i uspio, predstavlja važan doprinos još uvijek malenom, ali vrijednom korpusu francuskog sjevernjačkog filma i književnosti, dakle, umjetničko i društveno angažirano sagledavanje teškoća življenja prije zdravog i funkcionalnog radništva, sada trajno upropaštenog kapitalizmom i globalizacijom, življenja marginaliziranih i zaboravljenih, miljama od centra moći ili od ekskluzivnosti Pariza.
Kritika • 07.06.2021.

Mirko Božić : Trajekt u šumi

Zadovoljstvo u čitanju 'Trajekta u šumi' počiva i na dojmu da je autor predano, vrlo strpljivo i pedantno radio na rukopisu. Zbirka mnogo govori o važnosti stvaralačke discipline, ali i o bitnosti, u odnosu na stvaralaštvo samo, bogatoga čitateljskog iskustva koje je, iz pročitanoga bih zaključio, u Božića neupitno.
Kritika • 07.04.2021.

Anita Peti-Stantić i Vedrana Stantić: Znati(želja)

Ako su dobro napisani, popularno-znanstveni tekstovi potiču na samostalno, analitičko i logičko razmišljanje, na skeptičnost. To je osobito važno za srednjoškolce, navode autorice, jer mozak između trinaeste i devetnaeste godine postaje sposoban razumjeti teorijske koncepte i složene teorijske odnose, a uz to, mnogi se učenici u tom razdoblju nađu u procjepu između dječje i odrasle literature.

– Nove knjige –

– Novija izdanja –

– Novija izdanja –

– Novija izdanja –

– Nove knjige - Publicistika i znanstvena –

– Nove knjige - romani –

– Nove knjige - poezija –

Preporuka • Piše: Marija Ott Franolić

Čitajte djeci: Svjetlan Junaković preporučuje najdraže slikovnice

Svjetlan Junaković, autor ili ilustrator nekih od najljepših slikovnica na ovim prostorima kao što su 'Šporki Špiro i neposlušna Tonka', 'Velika knjiga portreta' i 'Moj put' – idealnih za formiranje estetskog ukusa mladih ljudi – iz svog bogatog ilustratorskog i pedagoškog iskustva preporučuje slikovnice koje bi trebalo prevesti za naše tržište.
Preporuka • Piše: Marija Ott Franolić

Čitajte djeci: Začudne slikovnice

Slikovnice koje slijede sve su po nečemu pomaknute od realizma. Takve očuđene, ove su slikovnice idealne za umjetnički odgoj – djeci od malih nogu treba ukazivati na lijepe i umjetničke sadržaje, kako bi ih počeli cijeniti i cijeli život znali u njima uživati. U nastavku slijede začudne slikovnice koje rastežu realnost, pokazuju nam ono što već poznajemo, ali s druge strane. To su posebne umjetničke slikovnice za dugotrajna čitanja, gledanja, istraživanja, čuđenja i uživanja.

– Knjige za djecu i mlade –