Kritika • Piše: Petra Miočić Mandić

Elif Shafak : Kako sačuvati mentalno zdravlje u doba podjela

Podjele, ipak, neće nestati. Predstojeća (ili već otvorena) kriza neće biti, podsjeća Shafak, samo gospodarska; pad životnog standarda i visoka stopa nezaposlenosti bit će popraćeni krizom značenja. Preispitivane će biti granice 'normalnog', ako to nećemo učiniti sami, uslugu će nam učiniti posredna ili neposredna okolina ispisivanjem novih pravila i obrazaca ponašanja...
Kritika • Piše: Vanja Kulaš

Ivana Bodrožić : Sinovi, kćeri

O ženskoj traumi koja uspijeva prosijecati i potamnjivati i najmajušnije momente svakodnevnih zadovoljstava pisala je Ivana Bodrožić i u prijašnjim djelima, a u novom romanu 'Sinovi, kćeri' autorica se iznova, prepoznatljivim pripovjednim sredstvima, ali s novim, kompleksnijim sklopom motiva, zaokuplja tematikom razmatranom u prethodnicima, onom drugosti i drugotnosti, identiteta i roda, bola i krivnje, nepravde i nasilja.
Kritika • Piše: Mirko Božić

Magdalena Blažević : Svetkovina

'Svetkovina' nipošto nije bakljonoša tuđih narativa, između ostalog i zbog toga što su nositeljice njenih priča žene, preko čijih se leđa doslovno i metaforički prelama život koji rađaju (djeca), koji održavaju (obitelj) i svoj vlastiti, koji povremeno popusti pod teretom prva dva. No ove žene ne traže čitateljevu samilost ni razumijevanje, riječ je o naturalističkom narativu, gdje se junaci prepuštaju toku priče da ih nosi kao rijeka cjepanicu.

– Nove knjige –

Kritika • 26.06.2020.

Marlen Haushofer : Zid

Izniman doživljaj romana 'Zid' Marlen Haushofer osnažen je veseljem zbog rijetkog otkrića samozatajne, a vrijedne proze, usto proze iz nekog drugog vremena, stare u međuvremenu skoro šest desetljeća, a koja zastrašujuće točno korespondira s našom aktualnom zbiljom, gdje ustravljeni pandemijom i potresima pomičemo interesni fokus s materijalnih dobara na znanja i vještine poput permakulture, ali možda i snažnije nego ikad uviđamo važnost bliskosti s drugim bićima.
Kritika • 17.02.2020.

Amos Oz : Fima

Ozov roman mami mješavinom privatnog i javnog, onim što se tiče Fime kao pjesnika ili zavodnika i onim što se, zahvaljujući njegovom maksimalističkom osjećaju dužnosti, tiče njegovih židovskih sunarodnjaka, pa posredno i neposredno cijelog svijeta.
Kritika • Piše: Kristijan Vujičić

Manfred Spitzer: Usamljenost & Lars Svendsen: Filozofija usamljenosti

Obje knjige predstavljaju kvalitetna publicistička djela u kojima autori svojim pristupom fenomenu usamljenosti – bilo filozofskim u Svendsenovu slučaju ili psihologijsko-neuroznanstvenim pristupom u Spitzerovu slučaju – omogućuju da u njihovim raspravama mogu podjednako sudjelovati kako stručnjaci tako i čitatelji namjernici koji su zainteresirani za ovu temu.
Kritika • Piše: Sergej Županić

Henry David Thoreau : Walden

Thoreau nije bio 'Einstein prije Einsteina', nego naprosto bistar, oštroumni hrabri društvenjak. Ali je svjedno još prije skoro dva stoljeća razumio da je sve energija. Opisao je put od topline uslijed sagorijevanja tvari u tijelima životinja, preko užasa čovjeka pred 'svijetom hladnoće', čovjeka frustriranog problemima s vatrom, nastambom i hranom. Objasnio je da iz toga proizlazi čak i opsesija ljudi njegovog doba gomilanjem namještaja i odjeće, što danas živimo kao vječnu potrošačku groznicu.

– Profil knjiga - Vuković & Runjić - Edicije Božičević - OceanMore- novija izdanja –

– Ljevak - Fraktura - Hena com - Sandorf : novija izdanja –

– Planetopija - Srednja Europa - Naklada Breza - HSN - Medicinska naklada : novija izdanja –

– Nove knjige - Publicistika i znanstvena –

– Nove knjige - romani –

– Nove knjige - poezija –

Preporuka • Piše: Marija Ott Franolić

Čitajte djeci: Slikovnice - izvori znanja

Čitajte djeci ono što im se sviđa, jer i knjige bez klasične priče nude mnogo prilika za razmišljanje, nadopunjavanje vokabulara i maštanje. Pogledajte samo kartu svijeta: koliko fantastičnih ljudi i običaja, novih i nepoznatih stvari, kakve uzbudljive pojave koje će djeci tek trebati objasniti!
Preporuka • Piše: Marija Ott Franolić

Čitajte djeci: Slikovnice za djecu do 3 godine

Probajte s djetetom stvoriti rituale čitanja, i dijete će u njima uživati. Pronađite dio dana prikladan za mirno zajedničko čitanje, možda omiljeni položaj, fotelju ili jastuk za čitanje, pa zašto ne i plišanog medvjeda koji čita zajedno s vama – svatko će znati na što će njegovo dijete najbolje reagirati.

– Knjige za djecu i mlade –