Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Tatjana Gromača Vadanjel ×

Kritika • 07.09.2022.

Ivo Andrić : Nesanica

'Nesanica' nas Ivi Andriću približava iznimno blizu, gotovo bi se moglo kazati da je kroz ove, nekada iznimno sugestivne zapise, pisca moguće osjetiti kao živu pojavu ili duha u čijem se prisustvu boravi, sa čijim se patnjama suosjeća, čiji se strahovi i boli, ali i nenadana ushićenja i vedrine, bodrosti, prepoznaju, tako reći kao na vlastitoj koži.
Kritika • 17.04.2021.

Peter Handke : Nesreća bez želja

Ocrtavajući okvire koji su oblikovali i uvelike uvjetovali životne putove i izbore (ukoliko ih je uopće bilo) svoje majke, Handke je, precizno, ispravno odabranim – krajnje neekstravagantnim jezikom, a koji odiše unutarnjom plemenitošću, ocrtao ono ishodišno u samome sebi – najdublje nutrine vlastita jastva, u kojima se nalazi polazište za nastanak jednoga pisca, nedvojbeno značajnog za književna...
Kritika • 08.04.2020.

Umberto Eco : Migracije i netolerancija

Suština Ecova razmatranja o pojmu netolerancije leži u shvaćanju kako je misao, intelekt, nemoćan pred divljom netolerancijom, obzirom da ona nije podložna racionalnom tumačenju niti argumentima. Drugim riječima, intelektualci, za koje se po nekom općem viđenju smatra da su tu da se, između ostaloga, bore protiv netolerancije, u toj su borbi gubitnici, odnosno oni sami su često njene prve žrtve 'jer je...
Kritika • 16.07.2019.

Georges Bataille : Moja majka

Roman 'Moja majka' odražava iskustvo ljudske razapetosti između oprečnih sila, između religijskog i svjetovnog, mističnog i racionalnog, između zla i svetog, erotske žudnje i vjerskoga zanosa. Svojom, naizgled pornografskom temom, koja je obrađena na jezično i misaono, ali i emocionalno suptilan, filozofsko poetski način, Bataille manifestira oprečnost na kojoj je sazdan svijet.
Kritika • 17.05.2019.

Sándor Márai : Četiri godišnja doba

Magija ovih tekstova na čitatelja djeluje principom koji je, prije obrnut nego prevladavajući u književnosti – principom „odčaravanja“, a ne „očaravanja“, no nipošto ne bez literaturi neophodnih „slikarskih pozadina“, plastičnosti opisanih priloga, vjerno oslikanih dijaloga.