Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Vijest • Piše: MV Info

Objavljeni rezultati Javnog poziva za poticanje poduzetništva u kulturnim i kreativnim industrijama u 2018. godini

Cilj programa Poduzetništvo u kulturnim i kreativnim industrijama bio je potaknuti aktivnosti usmjerene na razvijanje novih poslovnih modela temeljenih na prepoznavanju kreativnih kompetencija kao strateških vrijednosti društva te potaknuti zapošljavanje unutar navedenih područja.
Tema • Piše: Nenad Bartolčić

Sve ima svoju cijenu

Organizator FSK-a očekuje da i publika dade svoj obol u pokrivanju zahtjevne financijske konstrukcije festivala, i to na način da za one najatraktivnije programe kupi ulaznicu (tj. vaučer) dok će dio programskih događanja i dalje ostati besplatan. Knjižna publika s plaćanjem ulaznica/vaučera ne bi trebala imati problem kad mnogi među njima uredno i skuplje plaćaju posjetu kazališnim predstavama, filmovima, koncertima...
Razgovor • 19.06.2018.

Saša Krnic : Književnost za djecu ne uzima se ozbiljno, a trebala bi

Glavni kriterij pri odabiru slikovnica je kvalitetan tekst. Mora biti i zabavan i imati ilustracije koje mu odgovaraju! I prijevod mora biti kvalitetan i u duhu hrvatskog jezika. Većina Ibisovih prevedenih slikovnica postala je dio korpusa hrvatske literature za djecu. Djeci je važno ponuditi kvalitetnu literaturu, njima je svejedno tko je autor.
Razgovor • 09.04.2018.

Krešimir Maligec : I nakon svih ovih godina volimo miris svježe otisnute knjige

Preveliki broj sajmova s ogromnim popustima šteti svima, osim vrlo malom broju nakladnika koji zahvaljujući velikim dotacijama mogu prodavati knjige po dampinškim cijenama. Ali i knjižari moraju shvatiti da se njihovi nerealni zahtjevi za većim rabatima, plaćanjem mjesta u izlozima i slično ne mogu primijeniti na knjige koje su niskoprofitni proizvod s dugim vremenom prodaje.
Tema • Piše: Nenad Bartolčić

U potrazi za formulom opstanka časopisa u kulturi

Ono što mi preostaje jest da koristeći platformu i prostor portala Moderna vremena javno pozovem, zamolim (nije mi teško) nadležne u Ministarstvu kulture da po vlastitom izboru sudionika što hitnije organiziraju tematski radni sastanak s predstavnicima uredništava časopisa u kulturi. Vjerojatno jedan radni sastanak neće biti dovoljan, ali on bi bio početak kvalitetnije i sadržajnije komunikacije.
Tema • Piše: Lora Tomaš

O procvatu nezavisnog (anglofonog) izdavaštva u Indiji – iz prve ruke

Od 80-ih naovamo u Indiji se otvara sve više podružnica globalnih izdavačkih divova poput Penguin Booksa (danas Penguin Random House), Pan Macmillana, HarperCollinsa, Hachettea itd. Paralelno s njima na scenu stupaju i brojni indijski nezavisni (anglofoni) izdavači, koji trenutno doživljavaju procvat. U ovom ću pregledu predstaviti samo neke od važnijih malih i nezavisnih izdavača u Indiji, njihove početke, razvoj i projekcije u budućnost.
Tema • 17.06.2015.

Rezolucija o knjizi u Hrvatskoj (1985)

26. studenoga 1985. donesena je 'Rezolucija o knjizi u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj'. Izglasao ju je tadašnji Sabor Socijalističke Republike Hrvatske. Je li nakon 30 godina moguća jedna nova rezolucija o knjizi u Republici Hrvatskoj?
Tema • 10.03.2015.

Hrvatska knjiga – kako spriječiti povratak u 90-te?!

U prvoj polovici 1990-ih rat bio glavni razlog smanjenog broja novih knjižnih naslova i smanjene potražnje za knjigom. Prijeti li hrvatskoj knjizi povratak na pozicije iz 90-ih?
Razgovor • 24.02.2016.

Marina Kralj Vidačak : Nova Planetopijina knjižara je naš novi vjetar u leđa

Veći prostor daje nam mogućnost veće ponude i to nas jako veseli. Kod nas nećete naći sve što se objavi od knjiga nego ono što mi izaberemo za vas i u što zaista vjerujemo. Mislim da smo po tome drugačiji, jer smo se drznuli izraziti svoje mišljenje, biti knjižara sa stavom i porukom.
Razgovor • 05.09.2015.

Sibila i Seid Serdarević : Postoji publika koja želi i voli čuti i vidjeti ozbiljne sadržaje

Sve dok neće postojati ozbiljni sponzori, ozbiljna podrška iz gospodarstva, dok se ne vidi koliko kultura znači, koliko ona može pridonijeti promociji gospodarstva, kolika je ta publika koju zanimaju neke drugačije stvari... ovakve festivale će biti teško održavati.

ZBF