Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Vesna Solar ×

Kritika • 18.12.2023.

Olga Ravn : Zaposlenici

'Zaposlenici' se doduše događaju u budućnosti, ali bave se tematikom koja ne može biti suvremenija. Umjetnost postaje ključna za shvaćanje biti čovjeka, priča o svemirskom brodu Šest tisuća neće nam ništa objasniti, ali će nas potaći da se zapitamo o ključnim problemima suvremenog čovjeka i suvremenog radnog procesa, u kojem čovjek gubi samog sebe. A to postižu samo izvrsna književna djela, što...
Kritika • 21.06.2023.

Ann-Helen Lestadius : Krađa

Ann-Helen Laestadius uspijeva baciti u lice Zapadnjacima istinu o njima samima, pod krinkom napete priče o djevojčici koja pripada malo poznatom narodu. Daleko od toga da su Saamiji prikazani idealni. Naprotiv, priča se uvelike temelji na Elsinoj borbi protiv tradicionalnih poimanja njenog naroda po kojima žena treba brinuti samo o kući i djeci. No, govoreći o Eslinoj borbi protiv mučenja i ubijanja sobova,...
Kritika • 08.12.2022.

Andrej Kurkov : Sive pčele

Nije ključno tko i zašto ratuje, nego sam čin ratovanja. Ne radi se samo o 'pogubi ljudske naravi', već o negaciji života i ljudskosti općenito. U tom su smislu 'Sive pčele' antiratni roman par excellence, djelo koje se uspijeva izdići iznad samog sukoba prorusa i Ukrajinaca o kojem izravno priča, i progovoriti o biti svakog rata. Zato se i može reći da stvarnost oponaša književnost – Kurkov je...
Kritika • 19.07.2022.

Min Jin Lee : Pačinko

'Pačinko' progovara o temama omiljenim u postmodernizmu. Široka problematika Drugih prvenstveno se odnosi na korejske imigrante – a onda i na imigrante općenito – ali se u tome ne iscrpljuje. Pripovijedajući o prošlosti i sadašnjosti jedne imigrantske obitelji, 'Pačinko' govori o vrlo suvremenim temama identiteta, Drugih i položaja žene.
Kritika • 19.05.2022.

Haruki Murakami : Prvo lice jednine

Tematika nesigurnog sjećanja, neobično običnih susreta čije nam značenje uporno izmiče, povezivanje autobiografije i književnosti, problematiziranje odnosa teksta i stvarnosti, uvođenje fantastike u inače realistički intonirane događaje – sve je to prisutno u ovoj knjizi, uokvireno dosljednom upotrebom pripovijedanja u prvom licu jednine. A posljedice takvog pripovijedanja stvaraju postmodernističku...
Kritika • 05.02.2020.

Madeline Miller : Kirka

Okretanje homerske perspektive originalne priče o Kirki nije dakle samo književni štos, nego stvara nova i neočekivana značenja, pokazujući kako tumačenje događaja ne ovisi o njima samima, nego o vizuri iz koje se pripovijedaju. Osim temeljnog 'obrata' vizure u žensku, u romanu postoji još jedan neočekivani 'obrat', onaj u odnosu bogova i smrtnika.
Kritika • 31.10.2019.

Aleksandar Skorobogatov : Kokain

Roman ne počiva na priči. Taj je pripovjedni okvir doista samo okvir za poigravanje odnosom romana i zbilje, čitavo se djelo sastoji od niza 'prebacivanja' iz jednog svijeta u drugi. Kokain nije napisan kao 'roman za mase', on traži obrazovanog i pažljivog čitatelja, koji će prepoznati pripovjedne igre i mnogobrojne aluzije na Dostojevskog, Gogolja, Bulgakova i druge, te koji će imati strpljenja probiti se...