Kritika • 29.04.2022.

Helena Sablić Tomić : Kartografija ljubavi

Za razliku od Magrisove kulturološke freske, ovdje je riječ o puno intimnijoj, osobnoj priči Helene Sablić Tomić, iako je (pod)naslovljena gotovo identično: 'Dunavom'. Umjesto kroz biografiju kontinenta, protičemo kroz biografiju autorice koja je istovremeno i dirljiva posveta rijeci. 'Kartografija ljubavi' nije klasična dnevnička proza, no pripada onome što bi se moglo nazvati autobiografskim atlasom.
Kritika • 09.04.2022.

Miljenko Jergović : Trojica za Kartal

Bilo bi potpuno besmisleno kvalitativnom gradacijom uspoređivati 'Sarajevski Marlboro' i 'Trojicu za Kartal', to nisu iste knjige niti je njihov nastanak vezan uz isti neposredni kontekst. Osim toga, problem je kritičke recepcije Jergovićeva stvaralaštva nerijetko primarno neknjiževne prirode. Često put ocjene proizlaze iz nazovi-analize njegove ličnosti, a za posljedicu imamo ili panegirike ili unižavanje.
Kritika • 05.04.2022.

Bonislav Kamenjašević : Kotlovnica

'Kotlovnica' Bonislava Kamenjaševića knjiga je u kojoj se autor vrlo uspješno uhvatio u koštac ne samo sa pisanjem o suvremenom svijetu, nego i o mogućnosti da o tom svijetu autonomno i suvislo govorimo kroz književni tekst. Ovo je knjiga koja je na idejnom planu jako poticajna, a koja je i stilski vrlo dobro izvedena.
Kritika • 30.03.2022.

Michio Kaku : Božja jednadžba

Određenje vrste ovog teksta stvar povjerenja. Bez matematičke pozadine koja bi bila de facto dokaz začudnih zaključaka čitatelj je dužan vjerovati Kakuu na riječ, dok mu ovaj iznoseći ih dubinski potresa uvriježene spoznaje temeljene na uobičajenoj ljudskoj osjetilnoj percepciji. S druge strane, nepovjerljivost ovaj tekst pretvara u znanstvenu-fantastiku, neku bizarnu priču o opsesiji s mitskim...
Kritika • 29.03.2022.

Stefan Zweig : Novela o šahu

'Novela o šahu' izvanredna je literarna partija šaha između autora i čitatelja, partija u kojoj prvi potonjeg svakim svojim potezom uvlači dublje u sukob, navodi na praćenje njegove igre i nikada mu ne dopušta da u potpunosti preuzme vodstvo. Poput velikog doktora, i Zweig je u glavi složio desetke mogućih čitateljskih odgovora svojim literarnim podražajima.
Kritika • 24.03.2022.

Dragan Jurak : Ah!

Kritika • 26.01.2022.

Martina Vidaić: Stjenice i Anatomija štakora

Ovim je prozama Vidaić pred sebe postavila visoke zahtjeve: njezina rješenja nisu uvijek najbolja, ali ne može se reći da nije postavila prava, teška pitanja. Možda je središnje ono 'strašne samoće' s kojom se barem jednom susreo vjerojatno svaki čovjek. U kontekstu novije hrvatske proze, romani Martine Vidaić zaslužuju čitateljsku pozornost.
Kritika • 11.01.2022.

Mira Furlan : Voli me više od svega na svijetu

Autobiografija Mire Furlan sadrži i nešto što bi se moglo nazvati sukobom na ljevici u emigraciji. Očekivala bi se, naime, međusobna solidarnost i dobri odnosi Furlan, Grlića i Šerbedžije u dalekom svijetu, pogotovo u svjetlu lijepih riječi koju su povodom smrti velike glumice jedan od njezinih režisera i jedan od njezinih glumačkih partnera o njoj izrekli.