Kritika • 19.01.2021.

Bettina Balaka : Golubovi iz Brna

Devetnaestostoljetnom, bidermajer Beču posvećena je ova jednostavna, lijepa pa i poprilično neobična knjiga s naslovnicom kao sa starinskog porculana. 'Golubovi iz Brna' kvalitetna su knjiška razbibriga, suvremeno pisan roman sa starinskim okvirom, sigurno ne od onih koji se zauvijek pamte, ali takav u koji se, ako nam je nadohvat, rado zaviruje i nakon prvog, pa moguće i jedinog cjelovitog čitanja.
Kritika • 15.01.2021.

Mihail M. Bahtin : Teorija romana

Pred nama je zbornik prepun zbivanja, apsolutno lepršav, s dijelovima teksta koji nalikuju serijama slobodarski nizanih natuknica, onima koji su poput najuspjelijih studija iz zlatnog doba filoloških istraživanja i vrsnih traktata iz filozofije književnosti i jezika. Ima tu etnologije, folkloristike, povijesti, psihologije i napose antropologije.
Kritika • 18.12.2020.

Igor Gajin : Lelek tranzicije

Gajin smatra da bi književnici, ako su već realisti, trebali pisati po nalogu socioloških (i ekonomskih) uvida, a ne po nalogu vlastitih umjetničkih sklonosti i interesa. Taj marksistički stav demonstriran je i implicitnim prihvaćanjem stare sheme o materijalnoj bazi i duhovnoj nadgradnji, gdje se egzistencija shvaća kao primarno socioekonomska, a tek sekundarno psihološka kategorija.
Kritika • 14.12.2020.

Almin Kaplan : Meho i Dubravske priče

Kaplan se svjesno pozicionira kao kroničar, portretist malomištanske Hercegovine koju od Mostara kao da dijele tisuće, a ne tek stotinjak kilometara. Uspijeva iz prividno ograničenog lokalnog narativa kojim barata izvući maksimalni efekt pronalazeći u dubravskom prodavaču bresaka osobine protagonist mnogo većih i razvijenih sredina.
Kritika • 03.12.2020.

Arthur Rimbaud : Iluminacije

Ključ vrijednosti Rimbaudove poezije ne leži u neodređenosti ili otvorenosti, barem nikako samo u tome, nego u načinu privlačenja pozornosti spektaklom, svojevrsnom ekstazom osjetila napregnutih eksplozijama boja, mirisa, zvukova i riječi. Radi se o intenziviranju osjećaja, bilo opojnim sredstvima i izazivanjem zla, bilo običnim sanjarenjem o dalekom drugom.
Kritika • 28.10.2020.

Jasminka Zloković, Anita Zovko: Gerontologija – Izazovi i perspektive

'Treća životna dob' danas je izazovno razdoblje u životu svakog čovjeka, a sve veći udio starijeg stanovništva i u Hrvatskoj tjera na sustavnije istraživanje procesa starenja i iskustava starenja u nadi da se suzbiju postojeći stereotipi, slučajevi nasilja i diskriminacije te poveća kvaliteta života starijih. Upravo to su ciljevi urednica knjige 'Gerontologija'...
Kritika • 05.10.2020.

Katja Grcić : Pisma Ziti

'Pisma Ziti' su izvor je iz kojeg će ponajviše izvući ljudi s iskustvom života u zajednici. Autoričina junakinja također je dio jedne takve zajednice, gnijezda koje proverbijalno grije i smrdi istovremeno, i u svojim previranjima neprestano se klacka između zova nesigurnosti vanjskoga i duhovnog komfora u kojem nema izazova, ali zato ima mnogo utjehe.