Kritika • 26.07.2022.

Bruno Šimleša : (P)ostati zdrav

Bruno Šimleša ne dovodi u pitanje učinkovitost konvencionalnih medicinskih metoda i ne progovara o raznim alternativnim vidovima i sredstvima za terapiju bolesti poput dodataka prehrani, ljekovitog bilja, iscjeliteljskih tehnika... ovo je knjiga koja nas navodi da preispitamo toksične stavove, uvjerenja, odnose u svom životu kako bismo očuvali ono najvrjednije…zdravlje.
Kritika • 19.07.2022.

Min Jin Lee : Pačinko

'Pačinko' progovara o temama omiljenim u postmodernizmu. Široka problematika Drugih prvenstveno se odnosi na korejske imigrante – a onda i na imigrante općenito – ali se u tome ne iscrpljuje. Pripovijedajući o prošlosti i sadašnjosti jedne imigrantske obitelji, 'Pačinko' govori o vrlo suvremenim temama identiteta, Drugih i položaja žene.
Kritika • 11.07.2022.

Judith Vanistendael : Djevojka i crnac

Iskustvo prve ljubavi zajedničko je valjda svim pripadnicima prve vrste, kao i s njime povezani strahovi. Djece na pragu odraslosti kao i njihovih roditelja osupnutih činjenicom da su iz središta priče pomalo gurnuti na rub životne pozornice. Takve su minijature svakodnevice izvrsno oblikovane u prvom dijelu stripa, kad otac vodi unutarnji sukob i postavlja si pitanja kakva bi svaki otac postavio.
Kritika • 05.07.2022.

Zoran Žmirić : Hotel Wartburg

Ostavljam dvojaku mogućnost literarne kategorizacije djela, osobno bih bio skloniji govoriti o zbirci kratkih priča. Potreba da zbirka kratkih priča ipak bude roman pritom vjerojatno proizlazi iz marketinških pobuda, mada praksa potvrđuje da i postmodernističke zbirke kratkih priča, čak i na postjugoslavenskom prostoru, mogu postići kanonski status.
Kritika • 03.07.2022.

Marta Barone : Potopljeni grad

Tankoćutniji čitatelj oprostit će autoričino stilističko vrludanje svojstveno nekako više tipu postmodernističkog eklekticizma, a manje stvarnoj tekstualnoj potrebi. Može li književnost oblikovati izgubljenog čovjeka čitatelji će već sami procijeniti izležavajući se negdje na nekoj pješčanoj plaži ili skapavajući na užarenom asfaltu.
Kritika • 26.05.2022.

Dimitrije Popović : Slikarstvo i mržnja

Ono u što možemo biti sigurni jest da je ovo zanimljiva čitanka osobnog kanona mržnje koja se u svojoj otvorenoj strukturi čitatelju može razotkriti i kao serija zabavnih stilskih vježbi i kao nekonvencionalna studija o fenomenu mržnje u likovnoj umjetnosti. U središtu svega jedan je vrlo snažan autoritet koji se ne libi zauzeti idejni prostor svojeg rada, ni po potrebi odviše oštro odbaciti neke...
Kritika • 29.04.2022.

Helena Sablić Tomić : Kartografija ljubavi

Za razliku od Magrisove kulturološke freske, ovdje je riječ o puno intimnijoj, osobnoj priči Helene Sablić Tomić, iako je (pod)naslovljena gotovo identično: 'Dunavom'. Umjesto kroz biografiju kontinenta, protičemo kroz biografiju autorice koja je istovremeno i dirljiva posveta rijeci. 'Kartografija ljubavi' nije klasična dnevnička proza, no pripada onome što bi se moglo nazvati autobiografskim atlasom.