Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 16.08.2023.

Matko Sršen : Rokaška Kraljevina

Sršen je uspio ostati barem stepenicu iznad memoarističkog žanra prepunog predvidljih emocija a mnoštvo kolokvijalizama oživljava grad i na jezičkom, a ne samo arhitektonskom nivou. Od svega što se u knjizi nalazi, možda je upravo to najvrijedniji element koji čitatelju otvara vrata u kulturu življenja i mentalitet koji se najbolje manifestira upravo kroz jezik.
Kritika • 26.07.2023.

Drago Glamuzina : Crni zec

Utisak s kojim se dio ljubitelja Glamuzinine poezije zasigurno neće složiti glasio bi: najbolji su trenuci njegova dosadašnjeg opusa oni u kojima, a u korist intimističkog pisanja o porodici, opsesija seksom pada u drugi plan ili biva posve izostavljena. Spomenuti je korpus pjesama utoliko izvedbeno znatno uvjerljiviji od pjesama koje vonjaju po krvi, znoju i spermi.
Kritika • 05.07.2023.

Filip Rutić : O neuspjehu i nebitnome

Putevi su ranijih naraštaja obično započinjali na planini ideala, dok kod današnje mladosti, čemu roman 'O neuspjehu i nebitnome' doprinosi kao vrijedno svjedočanstvo, visinskih priprema za život uglavnom nije bilo. Pritom ne zauzimam kritičku poziciju, barem ne prema dojučerašnjim klincima koji su humor iz Mućki ili Seinfelda zamijenili tajanstvenim minimalizmom mimova, već prema nama koji smo bombama...
Kritika • 21.06.2023.

Ann-Helen Lestadius : Krađa

Ann-Helen Laestadius uspijeva baciti u lice Zapadnjacima istinu o njima samima, pod krinkom napete priče o djevojčici koja pripada malo poznatom narodu. Daleko od toga da su Saamiji prikazani idealni. Naprotiv, priča se uvelike temelji na Elsinoj borbi protiv tradicionalnih poimanja njenog naroda po kojima žena treba brinuti samo o kući i djeci. No, govoreći o Eslinoj borbi protiv mučenja i ubijanja sobova,...
Kritika • 12.06.2023.

Andrew O'Hagan : Vodencvjetovi

'Vodencvjetovi' pisani su opuštenim, poetskim stilom i ni u jednom trenutku, ma kako težak sadržaj bio, ne ulaze u grč. Roman je emotivan i snažan, ali ni na jedan trenutak ne ulazi u sluzavu sentimentalnost, nije hladan i distanciran, dapače, riječ je o izrazito toplom štivu koje će vas emotivno izvozati, ali ćete u konačnici izaći s velikim osmijehom na licu.
Kritika • 25.04.2023.

Damir Karakaš : Potop

Poznavatelji Karakaševa opusa neće biti iznenađeni fragmentarnom, krokijevskom fabulom lišenom tradicionalnih romanesknih postulata poput, primjerice, zapleta. Epizode reminiscencije na Hanu smjenjuju se s epizodama reminiscencija na pripovjedačevo rodno selo, roditelje i pojedine suseljane, a vremenski je okvir ovaj put početak devedesetih (mada to datumski nigdje nije precizno naznačeno).
Kritika • 30.03.2023.

Roberto Bolaño : Udaljena zvijezda i Amulet

Bolañova proza nije za svakoga, svakako ne za ljude koji vole jasnu radnju, jasne književne forme ili, zapravo, bilo što jasno. (...) To je proza sumraka, kada je opna između stvarnosti i magije najtanja, ona je proza očajnika koji život vole toliko da bi prije umrli nego ga se odrekli i kao takva savršeno prikazuje ovaj svijet, tu hrpu slomljenih slika koja je istovremeno stravična i bolno predivna.