Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Srđan Sandić ×

Razgovor • 06.03.2019.

Dario Harjaček : Lektire bih zajedno s vjeronaukom izbacio iz škola

Prezir prema drugačijima skrivao se duboko, taj prezir se nije odnosio samo na manjine, nego i na susjede, pa čak i prijatelje. Taj nedostatak ljudske otvorenosti nazvao bih ultimativnim konzervativizmom. Konzervativizam je prvenstveno potpuna odsutnost empatije prema bilo čemu s čim se u potpunosti ne možemo identificirati.
Razgovor • 14.12.2018.

Dino Pešut : Kad bi se muškarci ponašali kao na koncertu Miše Kovača, nikada više ne bi bilo ratova

Freud je nanio nepravdu odnosima očeva i sinova jer se time nije bavio, a mi smo žrtve tih odnosa. Oni probijaju u ljubavnim, političkim i osvetničkim činovima. Mi svi gledamo sinove neseparirane od svojih očeva kako vode države, banke i korporacije, kako siluju, pljačkaju i ubijaju. Kič kojem se oduzme smisao za humor i humanost, postaje smrtonosan.
Razgovor • 08.03.2018.

Branislav Oblučar : Dragojević je pjesnik materijalnog svijeta, pjesnik tvari

Autorefleksivnost Danijela Dragojevića nije eksplicitna – ne postoje tekstovi u kojima se on očitovao o vlastitom djelu ili svojoj poetici. Ona me zanimala kao važan dio njegovog književnog postupka, dakle na implicitnoj razini. Dragojević je pjesnik koji je od početka zaokupljen pisanjem o pisanju, o poeziji, jeziku i tekstu.
Razgovor • 26.12.2017.

Anera Ryznar : Odbijam književnost tretirati samo kao povod za govor o drugim stvarima

Ne zanima me institut nacionalne književnosti, koji je u današnjem vremenu fluidnih i pluralnih identiteta lako prokazati kao anakronizam, nego me zanima što pisci čine s jezikom koji im je danas na raspolaganju, bez obzira na to kako oni taj jezik zovu i kako se određuju prema matičnoj književnosti.
Razgovor • 27.03.2017.

Una Bauer : Ne trebamo sjediti i čekati povratak Isusa Krista Umjetnika i praviti se da se ništa oko nas ne događa

Stvari koje me zanimaju meni se čine vrlo logično povezanima. Ples i kazalište su one forme koje nisu završene u sebi, jer u njima postoji potencijal da stvari budu i drugačije. Predstava je uvijek u događanju iznova i uvijek se iznova utjelovljuje. Živa je. I ta je živost, ta mogućnost neočekivanog ono što me vuče kazalištu i plesu
Razgovor • 05.01.2016.

Irena Matijašević : Šutnja je imanentnija ljubavi od govora

Velika se bitka vodi između razuma i emocija, teško je literarno prenijeti emociju. Ljubav razvija neki šutljivi jezik jer između dvoje ljudi koji se razumiju jako dobro ne treba zapravo puno riječi. Baš suprotno, riječima se nekada može ubiti emocija jer smo ju izgovorili.
Razgovor • 04.08.2015.

Irena Vrkljan : Moji literarni ljubimci važni su mi kao i živi ljudi

Znali smo se osam dana kada je Benno sa svojim koferom uselio u moj studentski stan. Krevet je bio od Crvenog križa. Ormar bez pozadine, peć s ugljenom. Ali, ljubav je bila velika. Možda se takva ljubav ne dešava svakome.