Crobuch.de
Nastup Hrvatske kao zemlje partnera ovogodišnjeg Sajma knjiga u Leipzigu, od 13. do 16. ožujka 2008., kojim će se predstaviti tridesetak hrvatskih autora, pratit će i u 50 tisuća primjeraka tiskana promidžbena programska knjižica, koja će se dijeliti uz leipziški časopis "Kreuzer" po različitim mjestima u gradu, kao i pretplatnicima širom Njemačke.
No, još je više pohvalno da smo napokon dočekali da kao dodatak jednom takvom nastupu postoji i za tu priliku izrađen web (što na žalost nije bio slučaj svih ovih godina kada su se hrvatski nakladnici i autori predstavljali na sličnim manifestacijama po svijetu), pa "ako se po jutru dan poznaje", i tek djelomično dovršeni web Crobuch.de pokazuje da će ovaj hrvatski nastup u Leipzigu po mnogo čemu biti drugačiji od dosadašnjih.
Naravno, stranice su na njemačkom jeziku, što je i normalno jer su namijenjene prvenstveno njemačkoj publici, i utoliko nisu pretjerano smisleni prigovori da nedostaje i varijanta na hrvatskom jeziku. Kako hrvatski poklonici književnosti sasvim dobro stoje s poznavanjem stranih jezika, iako ne u istoj mjeri s njemačkim kao i s engleskim, činjenica da web tehnologija danas omogućuje sasvim korektne prijevode s glavnih svjetskih jezika, npr. s njemačkog na engleski, za znatiželje hrvatske surfere već i takvo strojno prevođenje trebalo bi biti dovoljno da saznaju najbitnije informacije. Sve ostale bibliografske podatke ionako mogu pronaći i na drugim hrvatskim knjiškim webovima.
Sama koncepcija stranica je vrlo jednostavna i pregledna, i jasna je namjera da se tu nađu najosnovnije informacije o svim događanjima kako prije, za vrijeme i poslije sajma, podaci o novoprevedenim knjigama na njemački jezik, te sažeti portreti (bio-bibliografije) autora. Za početak upoznavanja s hrvatskom literaturom sasvim dovoljno.
Naravno, mnogi sadržaji još nisu dovršeni, pa iako su neki autori već obrađeni većina ih još čeka na red, ali kako sada stvari stoje izvjesno je da projektu predstavljanja hrvatske književnosti u Leipzigu 2008. (i kasnije!) neće nedostajati primjerena web podrška.
A ona je, u svakom slučaju, i jeftinija i učinkovitija od tiskanja debelih kataloga koji su već danom izlaske iz tiska zastarjeli, dok se na webu najnovije informacije lako mogu pridodati već postojećim.