Prodaja e-knjiga još uvijek bitnije ne ugrožava tiskanu knjigu

Iako su proteklih dana mediji prenijeli rezultate istraživanja koje je Sajam knjiga u Frankfurtu proveo među 840 stručnjaka iz knjiške branše i prema kojima polovina ispitanih 2018. godinu vidi kao prekretnicu u izdavačkoj industriji, trenutni podaci baš i nisu na tragu takvih predviđanja.
Naime, nedavni izlazak knjige Dana Browna "Izgubljeni simbol" bila je prilika da se pokaže kako se prodaja e-knjiga sve ravnopravije nosi s prodajom tiskanih izdanja, no iako je u prvim danima bio zamjetan skok prodaje elektroničkog izdanja Brownovog novog hita, ubrzo su brojke pokazale da se ipak nije dogodio značajan iskorak koji bi uzdrmao poziciju tiskane knjige.
Prema posljednjim podacima o prodaji putem Amazona u SAD, Velikoj Britaniji i Kanadi od 2 000 000 prodanih primjeraka "Izgubljenog simbola" tek 100 000 primjeraka je prodano u elektroničkom formatu, što znači da prodaja e-knjiga i dalje ne prelazi niti 5% od ukupne prodaje.
Ima li se u vidu da je trenutno u prodaji skuplje, tvrdoukoričeno izdanje Dan Brownovog romana (jeftiniji meki uvez još nije tiskan), za očekivati je da će se na primjeru ovog izdanja po izlasku paperback izdanja omjer još više poboljšati u korist tiskane knjige.
Naravno, nije sporno da će s godinama i daljnim razvojem tehnologija udio u prodaji elektroničkih formata značajno rasti, ali on će u velikoj mjeri ovisiti i o čitalačkoj niši koja će više ili manje prigrliti novi format, a loše iskustvo s diskografskom industrijom gdje pojava cd-a nije donijela i pojeftinjenje proizvoda pokazuje da je ne samo pitanje formata i već i njegove cjenovne prihvatljvosti ključno za njegov uspjeh (ili moguće probleme) na tržištu.