Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Vijest • Piše: N. Bartolčić • 31.08.2007.

Vrijeme je za Plan B

U vrijeme komercijalizacije i masovnog poglupljivanja, gotovo neprimjetno, uz nevelik publicitet na novinskim se kioscima početkom srpnja pojavio prvi broj jednog novog i po mnogo čemu drugačijeg projekta - magazin "Plan B". Iako naizgled ova vijest o njegovoj pojavi kasni skoro pa dva mjeseca, radi se o kašnjenju s namjerom, jer u groznici priprema i odlazaka na ljetovanje i nema previše smisla potrošiti neku vijest prije vremena. Sada, kada su se svi pomalo (po)vratili u dnevno-poslovno-kreativnu kolotečinu, treba pomoći da "Plan B" zaživi i doživi još mnogo brojeva.

Kakav je magazin "Plan B", tko ga uređuje i tko su njegovi pokretači? Čitateljima koji su skloni novim tehnologijama, kompjuterima, Internetu... neka od imena sasvim su sigurno poznata iz specijaliziranih časopisa "PC Chip" i "Moj Moby". Ana Penović, Sanja Radović (dame prvo), Boris Ličina Borja... i još poneki koji čine ekipu "Plana B" nisu početnici u poslu kojim se bave, dapače, dokazali su se godinama rada i brojnim autorskim prilozima.

Evo kako uredništvo predstavlja svoj projekt:

"Posrijedi je kombinacija klasičnog časopisnog pristupa s grafizmima i formom kakve danas diktiraju nove tehnologije, odnosno pojednostavljeno rečeno, radi se o mjesečniku s originalnim temama o hrvatskim i regionalnim poslovima, događanjima, sudbinama, kulturi, dizajnu i, osobito, tehnologijama. Tehnologije su danas pokretači svih društvenih procesa, od visoke politike do niskih strasti, pa će potpuno očekivano biti pogonsko gorivo i našeg magazina.

U poplavi copy-paste magazina brzog sadržaja i pokušaja pariranja Internetu, 'Plan B' će se izdvajati potpuno drukčijim pristupom - u prvom redu riječ je o originalnim materijalima, fokusiranju na događanja u našoj zemlji i regiji te nastojanju da čitatelje potaknemo na komunikaciju s magazinom, odnosno interakciju s temama kojima će se naš magazin baviti. Pažljivim odabirom tema i njihovom realizacijom mobilizirat ćemo ključne institucije i donositelje odluka na akcije kojima će unaprijediti odnose, događanja i procese na hrvatskom tržištu."

Na prvo listanje i "na prvu loptu" moglo bi se zaključiti da je ambicija "Plana B" postati svojevrsna hrvatska inačica "Wireda", no srećom autori su u startu svjesni da je to u pravom smislu gotovo nemoguće, jer u našim se uvjetima iluzorno mjeriti s produkcijskom snagom jednog magazina kao što je Wired, baš kao što je teško zamisliti i toliku količinu reklama kojom se pokriva svaki broj Wireda (što je možda i "sreća u nesreći" za čitatelje "Plana B"!)

Sadržajno dobro osmišljen, i sasvim solidno dizajniran, "Plan B" u ljetu prilagođenom dvobroju nudi dosta toga zanimljivog za pročitati. Nakon skoro pedesetak uvodnih strana i kraćih rubrika (Blogroll; Rispekt; Vodič za geekove ...) slijede veće teme: Kako nastaje festival; Najmoćnije hrvatske internetske zajednice; Pop Kultura u Hrvata; Apple & iPhone..., nakon kojih dolaze stalne rubrike (Startup; Hi tech; Blogosfera; 2.0; Glazba; Film; TV Sex; Dizajn; Knjiga...). Gotovo 150 stranica za iščitavanje kojih je potrebno odvojiti podosta vremena, ali se isplati!

Nadajmo se da će i čitatelji, tj. njih dovoljan broj, podržati ovo dobrodošlo osvježenje na hrvatskim novinskim kioscima, i da se redakciji "Plana B" neće dogoditi ružno otrežnjenje – spoznaja da publika na koju računaju zapravo više ne postoji ili da je (pre)malobrojna.

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –