Dijete, jezik, pismenost : jezični temelji i poticanje pismenosti u odgojno-obrazovnom kontekstu
- Nakladnik: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- 09/2023.
- 323 str., meki uvez
- ISBN 9789538115936
- Cijena: 21.00 eur
- Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Odgovarajući na tri pitanja: Što je pismenost?, Što su jezični temelji pismenosti? i Kako se pismenost potiče?, knjiga "Dijete, jezik, pismenost" pruža dubok uvid u kompleksan odnos jezika i pismenosti te istražuje načine i donosi primjere poticanja razvoja pismenosti djece predškolske i rane školske dobi.
Ovo je prva knjiga na hrvatskom jeziku koja pismenosti pristupa obuhvatno i cjelovito, istražujući pismenost u užem (čitanje i pisanje) i širem smislu (disciplinarne pismenosti) iz perspektive jezikoslovlja i obrazovnih znanosti. Razmatranjem različitih vrsta pismenosti, od medijske do interkulturne, u knjizi se analiziraju njihovi teorijski koncepti, mjesto i uloga u hrvatskim kurikulima, ali se ponajprije ističe njihova uvjetovanost jezikom.
Objašnjava se složen međuodnos jezika, govora i pisma u hrvatskome, propituju se uvriježena shvaćanja i pristupi čitanju i pisanju, a sve u svrhu njihova učinkovitijega poučavanja. Budući da je ključan preduvjet razvoja pismenosti ovladanost materinskim jezikom, u knjizi se donosi iscrpan opis usvajanja rječnika i gramatike hrvatskoga jezika utemeljen na rezultatima suvremenih istraživanja i oprimjeren stvarnim dječjim izričajima.
Sveobuhvatan teorijski pregled u trećemu dijelu knjige dobiva i svoju praktičnu vrijednost. Odgojiteljima i učiteljima daju se suvremene didaktičke i metodičke smjernice uz 60-ak primjera poticaja, aktivnosti i strategija kojima se podupiru cjeloviti jezični razvoj, razvoj vještina čitanja i pisanja te njihovih predvještina. Istražuju se različiti izvori poticaja za pismenost, od pripovijedanja, dramskih igara i interaktivnoga čitanja do medija i različitih vrsta umjetnosti. Pri tome se neprestano naglašava ključna uloga koju u cijelom procesu opismenjavanja imaju odgojitelj i učitelj.
Svojim jasnim izričajem, sustavnim pristupom te bogatstvom podataka i širinom uvida u recentna istraživanja (više od 500 jedinica literature) ova knjiga predstavlja nezaobilazan izvor za sve zainteresirane za duboko razumijevanje jezičnih osnova i nove pristupe poticanju razvoja pismenosti u predškolskoj i ranoj školskoj dobi.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.