Dora Maar i Picasso : dodir pogledima
- Nakladnik: Galerija Klovićevi dvori
- Prijevod: Marina Viculin
- 12/2004.
- 294, meki uvez
- ISBN 9536776677
- Cijena: 13.14 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Za dugog poslijeponoćnog razgovora u noći punoga mjeseca nad pretoplim Lokrumom shvatila sam da je Anne Baldassari kroz priču Picassa i Dore Maar zaronila vrlo duboko u postavljeno pitanje.
Odnos dvoje umjetnika. Odnos žene i muškarca koji poznaju moć pogleda.
Igra zavođenja tada već slavnog slikara i vrlo lijepe nadrealističke fotografkinje pred kojom on skida kaput, sako, košulju.
Dora fotografira pogled koji gleda baš nju. Dora ga hrabro i strasno s mnogo crvenog prekadrira dok se samo za tamni otvor njezinog objektiva preobražava u Minotaura.
Picasso slika onu u koju se "zaljubio" na solariziranoj fotografiji Mana Raya. Cijela njihova komunikacija, zbližavanje, spajanje i pretapanje odvija se u slikama i zbog slika. Ravovu solarizaciju Picasso je dobio u zamjenu za svoju tek otisnutu Minotauromahiju. A na toj fotografiji ona je djelomice u negativu, tamnoga lica uokvirenog svijetlom aurom.
Obuzelo me, zarobilo i nije više bilo cijene ni napora koji ne bih uložila da se opredmeti taj Dodir pogleda. Bila bih učinila sve samo da ispitam kakav je odnos modela i umjetnika, fotografkinje i objekta njezinog pogleda, Dore Maar i Picassa...
I izložba se dogodila. Pripitomila sam je slobodnim prijevodom "Dora Maar i Picasso, dodir pogledima", originalnog naslova Anne Baldassari "Dora Maar et Picasso, regards croises". Zaglavljena između fotografa i modela postala je to moja i naša priča, prisvojili smo je. Istovremeno Dorina priča s Picassom i jest jedna velika legenda o prisvajanju.
Jednom sam pokušala pisati o dodiru kroz objektiv, pokušala sam zapisati nevjerojatnu ljepotu da je taj dodir moguć. Iako često bolan i prijeteći... Moraš se dati prisvojiti i ne znaš u koju ćešhimeru biti pretvoren u oku drugoga, u tamnom otvoru objektiva.
Dora je bila fotografkinja, ona je prisvajala. Došla je do ruba i dala se prisvojiti. Fotografi prisvajaju... A kustosi su zavedeni i prisvojeni — jer jedino tako mogu razumijeti što se dogodilo, jedino se tako mogu približiti izvorima slika.
( Marina Viculin )
Odnos dvoje umjetnika. Odnos žene i muškarca koji poznaju moć pogleda.
Igra zavođenja tada već slavnog slikara i vrlo lijepe nadrealističke fotografkinje pred kojom on skida kaput, sako, košulju.
Dora fotografira pogled koji gleda baš nju. Dora ga hrabro i strasno s mnogo crvenog prekadrira dok se samo za tamni otvor njezinog objektiva preobražava u Minotaura.
Picasso slika onu u koju se "zaljubio" na solariziranoj fotografiji Mana Raya. Cijela njihova komunikacija, zbližavanje, spajanje i pretapanje odvija se u slikama i zbog slika. Ravovu solarizaciju Picasso je dobio u zamjenu za svoju tek otisnutu Minotauromahiju. A na toj fotografiji ona je djelomice u negativu, tamnoga lica uokvirenog svijetlom aurom.
Obuzelo me, zarobilo i nije više bilo cijene ni napora koji ne bih uložila da se opredmeti taj Dodir pogleda. Bila bih učinila sve samo da ispitam kakav je odnos modela i umjetnika, fotografkinje i objekta njezinog pogleda, Dore Maar i Picassa...
I izložba se dogodila. Pripitomila sam je slobodnim prijevodom "Dora Maar i Picasso, dodir pogledima", originalnog naslova Anne Baldassari "Dora Maar et Picasso, regards croises". Zaglavljena između fotografa i modela postala je to moja i naša priča, prisvojili smo je. Istovremeno Dorina priča s Picassom i jest jedna velika legenda o prisvajanju.
Jednom sam pokušala pisati o dodiru kroz objektiv, pokušala sam zapisati nevjerojatnu ljepotu da je taj dodir moguć. Iako često bolan i prijeteći... Moraš se dati prisvojiti i ne znaš u koju ćešhimeru biti pretvoren u oku drugoga, u tamnom otvoru objektiva.
Dora je bila fotografkinja, ona je prisvajala. Došla je do ruba i dala se prisvojiti. Fotografi prisvajaju... A kustosi su zavedeni i prisvojeni — jer jedino tako mogu razumijeti što se dogodilo, jedino se tako mogu približiti izvorima slika.
( Marina Viculin )
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.