Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Književnost, tržište i kulturna politika – šest važnih problema ×

Tema • 10.11.2025.

Europski parlament podržao umjetnu inteligenciju na štetu autorskih prava

Može li itko kopirati zaneseni ljudski duh, igru emocija, misli, svijesti i podsvijesti? Hoće li umjetničko ipak pobijediti umjetno ili će se to umjetno prirodno raspasti baš zato što želi postati živo? Tehničke struke, u kojima stoj doista može pomoći, nisu tema ovog teksta, nego je povod opasna prijetnja tisućljetnoj civilizaciji kulture, slobodi misli i jezika.
Tema • 28.10.2025.

Šutnja je zlato : Zašto više nemamo oštrih književnih polemika?

Polemičara odlikuje heroizam, sposobnost da se hrabro suoči s drugima i da se istodobno drugi suoče s njime. To je onaj produktivni grčki 'polemos' (rat), koji je danas zamijenjen strahom, jer su oštri zastupnici političke korektnosti postali jako nekorektni – možeš dobiti po gubici i po karijeri ne samo od pojedinca, nego od cijele udruge, odnosno udruženih udruga koje se bore za određena prava.
Tema • 15.10.2025.

Navala self-help literature – obmana ili istinska pomoć?

Navala populističke self-help literature na svjetskom, pa i na našem tržištu, govori da je sudbina postala korisno poduzetništvo u kojem se nude razni naputci za poslovni ili osobni uspjeh na životnom tržištu sreće. Naravno da u tom korpusu tekstova postoji itekako stručna literatura, no čini se da je više one kojoj je svrha dobra zarada, a ne istinski lijek.
Tema • 18.09.2025.

Kultura i showbuzz u istom košu

Svi današnji ušminkani tajkuni daju svojim zaposlenicima body i mind i spirit i soul, premda mnogi novinari nemaju ni privatnoga života, jer stalno moraju biti na standbyu, kao sluge, a ne kao gospodari svoga zanata.
Tema • 19.08.2025.

Čuvamo li dijalekte od odumiranja?

Sve je dakako na nastavniku hrvatskoga jezika, da je dovoljno kompetentan, zainteresiran i ima afinitet prema govorima, dijalektima idioma hrvatskoga jezika. Važno je kroz stručne skupove poticati učitelje i nastavnike da prepoznaju, osnaže i njeguju zavičajne govore svojih učenika.