Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Suvremena hrvatska književnost ×

Kritika • 28.10.2024.

Miljenko Jergović : Rat

Neovisno tretirali li dijelove teksta kao priče ili poglavlja, oni suštinski jesu kratke priče, a ključni trenutak svake kratke priče kao vrste njezina je poanta – na njoj ona prolazi ili pada. Nemali dio priča/poglavlja 'Rata' cjelovito su prosječnih dosega, ali ima i onih koje su jako dobro postavljene i fino se razvijaju, a onda nezadovoljavajuće ili čak banalno poantiraju.
Kritika • 28.12.2017.

Božidar Alajbegović : Kratki pregled nekoliko značajnijih proznih knjiga hrvatske književnosti u 2017.

Među pojedinim knjigama u ovom osobnom izboru uočljiva je poveznica - društveno-socijalna analitičnost i kritičnost. Naime, živimo u vremenu izrazite socijalne raslojenosti i društvenih nepravdi te brojnih anomalija, na što pojedini autori upozoravaju transferirajući te negativne sastavnice društvene stvarnosti u tkiva svojih književnih djela. No, iako su te odrednice prevladavajuće, nikako nisu njihov...
Razgovor • 26.12.2017.

Anera Ryznar : Odbijam književnost tretirati samo kao povod za govor o drugim stvarima

Ne zanima me institut nacionalne književnosti, koji je u današnjem vremenu fluidnih i pluralnih identiteta lako prokazati kao anakronizam, nego me zanima što pisci čine s jezikom koji im je danas na raspolaganju, bez obzira na to kako oni taj jezik zovu i kako se određuju prema matičnoj književnosti.
Kritika • 26.07.2017.

Krešimir Bagić : Uvod u suvremenu hrvatsku književnost 1970. – 2010.

Knjigu 'Uvod u suvremenu hrvatsku književnost 1970.-2010.' Krešimir Bagić je podijelio je u četiri dekadne cjeline, počevši od sedamdesetih. Svaka pak od četiri suvremene dekade podijeljena je na tekst i kontekst. U tekst spada poezija, proza i drama; u kontekst opća povijest, svjetska i domaća, povijest filma, glazbe, umjetnički, društveni i kulturni fenomeni…
Kritika • 26.07.2017.

Krešimir Bagić : Uvod u suvremenu hrvatsku književnost

Opisati književni život nekoga desetljeća znači pristupiti gradivu nužno selektivno, zbog čega je trebalo štogod žrtvovati da bi se dobio presjek karakterističnih poetičkih koncepata, prikazivačkih i stilskih strategija, romanesknih i dramskih modela. Taj je pristup Bagić objasnio florealnom metaforom, tumačeći da je tražio 'stabla s mahovinom kako bi se tom šumom mogao nesmetano kretati'.