Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Najava • Piše: I.P. - MV • 12.02.2016.

Od korica do korica : Marijana Hameršak
Održava se
16.02.2016. u 19h

Ilustracija Pavao Štalter

Na prvom ovogodišnjem izdanju tribine Od korica do korica u kubu Booksa gostovat će Marijana Hameršak, znanstvena suradnica pri Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu, istraživačica dječje književnosti, usmene i nematerijalne kulture i povijesti folklora i folkloristike, te koatuorica s Dubravkom Zimom knjige "Uvod u dječju književnost" (Leykam International, 2015).

Voditelj tribine Dinko Kreho s Marijanom Hameršak će razgovarati o dječjoj književnosti kako u globalnim okvirima, tako i u hrvatskom i širem „regionalnom“, tj. (post)jugoslavenskom kontekstu. Osim načelnih problema definiranja, konceptualiziranja i istraživanja dječje književnosti, prodiskutirat će se i koncepcija „djeteta“ i „dječjeg“ uopće, te će se spomenuti i zanimljive činjenice iz povijesti domaće dječje književnosti – poput skandala koji je uzrokovala jedna zbirka pjesama sedamdesetih godina, ili povijesti institucionaliziranja školske lektire u Hrvatskoj.  
 

Uvod u dječju književnost Hameršak Marijana, Zima Dubravka

Knjiga "Uvod u dječju književnost" iznimno je širokog tematskog fokusa i proteklih je mjeseci zasluženo pobudila nesvakidašnje zanimanje kulturne javnosti u Hrvatskoj. Naime, "Uvod u dječju književnost" istodobno je povijest jednog polja istraživanja i iscrpan pregled njegovih temeljnih problemskih čvorišta i širih kulturnih i društvenih implikacija, kao i opsežan prilog historiografiji hrvatske dječje književnosti i povijesti njezina izučavanja.

Uvod u dječju književnost u središte zanimanja stavlja više važnih i zanimljivih pitanja. Što je, zapravo, dječja književnost – književnost namijenjena djeci, književnost koju djeca čitaju ili nešto treće? Drugim riječima, što je to što dječju književnost čini dječjom? Kako se ona formira kao predmet zanimanja i polje istraživanja, i koji se problemi i prepreke pritom javljaju? Na kakvu i koliku autonomiju uopće može pretendirati njezino proučavanje? I, prije svega, na koji način pitanja o naravi dječje književnosti mogu baciti svjetlo na ona još veća i značajnija – na pitanja o naravi književnosti kao takve?

– Komentari –

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –