Srednja Europa objavila analitičku studiju o starim reklamama u Istri
Nakladnička kuća Srednja Europa ovih je dana objavila knjigu Mislave Bertoše pod naslovom "'Jamči se za uspjeh kano i za neštetnost' : o reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspektive”, izuzetno zanimljiv rad u kojem autorica analizira reklame proizvoda za njegu tijela koje su bile objavljivane u istarskim novinama, časopisima i katalozima krajem XIX. i početkom XX. stoljeća.
Iako je autoričin pristup reklamama ponajprije sociosemiološki, što a priori isključuje analize rezultata reklame, mjerenja reakcija publike, pokušaje rekonstrukcije svijesti potrošača i sl., koji su karakteristični za pravce sociologije i psihologije potrošnje, današnjem čitatelju knjiga donosi niz vrlo zanimljivih primjera, informacija i autoričinih analiza, te naravno ilustracija samih reklama.
Iako je riječ o stručnom djelu, i “prosječni” čitatelj lako može kreativno iščitavati knjigu, dovoljno je prisjetiti se reklama kojima smo svakodnevno izloženi u tiskanim i elektroničkim medijima, i onda one “starinske” sagledati iz današnje perspektive, uspoređujući njihov izgled, semantičku strukturu i sl. s primjerima suvremene marketinške industrije.
Korpus reklama tematski je sužen na reklame proizvoda za njegu tijela, a sastavljen je od novina, časopisa i kataloga koji su, na hrvatskom, talijanskom i njemačkom jeziku, izlazili u Istri (prvenstveno u Puli) u razdoblju od oko 1880. do Prvoga svjetskog rata i raspada Austro-Ugarske Monarhije.Većina se skupljene grade nalazi u puljskoj Sveučilišnoj knjižnici, manji dio u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, a jedan dio i u Centro di ricerche storiche di Rovigno (Centru za povijesna istraživanja u Rovinju).