
Kako vidimo strane zemlje : Uvod u imagologiju
- Nakladnik: Srednja Europa
- Urednik: Davor Dukić, Zrinka Blažević
- 10/2009.
- 206 str., meki uvez s klapnama
- ISBN 9789536979684
- Cijena: 22.56 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.

Predodžbe/slike o stranim zemljama i narodima utkane su u europsku književnu kulturu od njezinih antičkih početaka do suvremenosti. U književnoj povijesti one postaju predmetom intenzivnijeg proučavanja od dvadesetih godina prošlog stoljeća, koje poslije Drugog svjetskog rata pod nazivom komparatistička/književna imagologija postupno zadobiva status legitimnog analitičko-interpretativnog pristupa unutar komparativne književnosti.
Književna imagologija dijeli istraživački interes s mnogim suvremenim paradigmama društvenih i humanističkih znanosti, ponajprije sa socijalnom psihologijom, kulturnom antropologijom i postkolonijalnim studijima.
Uz kritički predgovor D. Dukića, knjiga donosi devet kanonskih teorijskih tekstova poznatih europskih imagologa: dvojice predstavnika francuske imagologije (D.-H. Pageaux i J.-M. Moura) i četvorice predstavnika Aachenske komparatističke škole (D. Dyserinck, J. Leerssen, M. Fischer, K. U. Syndram), središta imagoloških istraživanja u 1980-im i 1990-im godinama.
Koncipirana kao zbornik, ova knjiga može u hrvatskoj znanosti o književnosti i u srodnim društvenim i humanističkim disciplinama poslužiti kao uvod u imagologiju. Priređivači vjeruju da će čitatelj u njoj naći dovoljno poticaja za promišljanje problema poput odnosa takozvanog vanjskog/ideološkog i unutrašnjeg/estetičkog pristupa književnosti, međuovisnosti predodžbi o sebi i drugome te povijesne promjenjivosti, kontradiktornih značenja i pragmatičkih funkcija nacionalnih stereotipa.
Književna imagologija dijeli istraživački interes s mnogim suvremenim paradigmama društvenih i humanističkih znanosti, ponajprije sa socijalnom psihologijom, kulturnom antropologijom i postkolonijalnim studijima.
Uz kritički predgovor D. Dukića, knjiga donosi devet kanonskih teorijskih tekstova poznatih europskih imagologa: dvojice predstavnika francuske imagologije (D.-H. Pageaux i J.-M. Moura) i četvorice predstavnika Aachenske komparatističke škole (D. Dyserinck, J. Leerssen, M. Fischer, K. U. Syndram), središta imagoloških istraživanja u 1980-im i 1990-im godinama.
Koncipirana kao zbornik, ova knjiga može u hrvatskoj znanosti o književnosti i u srodnim društvenim i humanističkim disciplinama poslužiti kao uvod u imagologiju. Priređivači vjeruju da će čitatelj u njoj naći dovoljno poticaja za promišljanje problema poput odnosa takozvanog vanjskog/ideološkog i unutrašnjeg/estetičkog pristupa književnosti, međuovisnosti predodžbi o sebi i drugome te povijesne promjenjivosti, kontradiktornih značenja i pragmatičkih funkcija nacionalnih stereotipa.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.